Monday, December 27, 2021

Uppsatsexempel för college

Uppsatsexempel för college



Genom detta nya partnerskap med samhället har vi också etablerat ett kulturellt utbyte, där några av våra ungdomar tillbringar en månad i Costa Rica varje år medan deras ungdomar kommer till USA. Eller gör de? Pappa gjorde ett obligatoriskt framträdande på regionala möten, men han gick innan jag hann prata med honom. Jag har utvärderats av College Board och har placerat mig inom den översta percentilen. Även om det inte alltid är lätt att stå upp för det man tror på och göra det som är rätt, uppsatsexempel för college, det är alltid värt det, och utan tvekan det enda sättet att leva ett liv utan ånger. Specifikt älskade jag att ta upp parallella projekt i olika klasser eftersom jag älskade att utforska två olika sidor uppsatsexempel för college samma väsentliga fråga.





BeMo Academic Consulting



College antagning uppsatsexempel för college, College uppsatser. Det personliga uttalandet kan bara vara den svåraste delen av din högskoleansökan. Mestadels beror det på att den har minst vägledning och är den mest öppna. Ett sätt att förstå vad högskolor letar efter när de ber dig att skriva en uppsats är att kolla in uppsatser från studenter som redan kommit in - högskoleuppsatser som faktiskt fungerade. När allt kommer omkring måste de vara bland de mest framgångsrika av denna konstiga litterära genre. I den här artikeln ska jag gå igenom allmänna riktlinjer för vad som gör bra högskoleuppsatser bra, uppsatsexempel för college. Slutligen ska jag bryta ner två av dessa publicerade exempel på högskoleuppsatser och förklara varför och hur de fungerar.


Med länkar till fullständiga uppsatser och uppsatsutdrag kommer den här artikeln att vara en bra resurs för att lära dig hur du skapar din egen personliga antagningsuppsats! Även om dessa exempel på högskoleuppsatser på många sätt skiljer sig mycket från varandra, delar de vissa egenskaper som du bör försöka efterlikna när du skriver din egen uppsats. Bygger ut från ett smalt, konkret fokus. Du kommer att se en liknande struktur i många av uppsatserna. Författaren börjar med en mycket detaljerad berättelse om en händelse eller beskrivning av en person eller plats. Efter detta sinnetunga bildspråk, uppsatsexempel för college, uppsatsen expanderar för att göra en bredare poäng om författaren och kopplar denna mycket minnesvärda upplevelse till författarens nuvarande situation, sinnestillstånd, nyvunna förståelse eller mognadsnivå.


Att veta hur man berättar en historia. Några av upplevelserna i dessa uppsatser är unika, uppsatsexempel för college. Men de flesta sysslar med vardagens grejer. Det som skiljer dem åt är hur författaren närmar sig ämnet: att analysera det för drama och humor, för dess gripande egenskaper, uppsatsexempel för college vad det säger om författarens värld, och för hur det ansluter till författarens känsloliv. En mördare första meningen. Du har hört det förut, och du kommer att höra det igen: du måste suga uppsatsexempel för college in, och det bästa stället att göra det är den första meningen. Bra första meningar är kraftfulla. De är som cliffhangers, sätter upp en spännande scen eller en ovanlig situation med en oklar slutsats, för att få läsaren att vilja veta mer.


Ta inte mitt ord för det – kolla in dessa 22 första meningar från Stanford-sökande och säg att du inte vill läsa resten av dessa uppsatser för att ta reda på vad som händer! En livlig, individuell röst. Att skriva är för läsare. I det här fallet är din läsare en antagningshandläggare som har läst tusentals uppsatser före din och kommer att läsa tusentals efter. Ditt mål? Tråka inte ut din läsare. Använd intressanta beskrivningar, håll dig borta från klichéer, inkludera dina egna offbeat observationer – allt som får den här uppsatsen att låta som du och inte som någon annan. Den förtrollade prins Stan bestämde sig för att hålla sig borta från alla grodkyssande prinsessor för att behålla sitt unika perspektiv på att regera som amfibie. Teknisk korrekthet. Inga stavfel, ingen grammatik uppsatsexempel för college, inga syntaxproblem, inga skiljetecken – var och en av dessa exempel på högskoleuppsatser har formaterats och korrekturläst perfekt.


Om denna typ av exakthet inte är din starka sida, har du tur! Alla högskolor råder sökande att få sina uppsatser granskade flera gånger av föräldrar, lärare, mentorer och alla andra som kan upptäcka en kommaskarv. Din uppsats måste vara ditt eget arbete, men det är absolut inget fel med att få hjälp med att putsa den. Vill du skriva den perfekta högskoleansökan? Få professionell hjälp från PrepScholar. Din dedikerade PrepScholar Admissions-rådgivare kommer att skapa din perfekta högskoleuppsats, från grunden. Vi lär oss din bakgrund och dina intressen, brainstormar uppsatsämnen och guidar dig genom uppsatsförberedelseprocessen, steg-för-steg. I slutet har du en unik uppsats som du är stolt över uppsatsexempel för college till dina högsta valhögskolor.


Lämna inte din högskoleansökan åt slumpen. Ta reda på mer om PrepScholar Admissions nu:. Vissa högskolor publicerar ett urval av sina favoritaccepterade högskoleuppsatser som fungerade, och jag har sammanställt ett urval av över av dessa. Observera att några av dessa exemplen på högskoleuppsatser kan svara på uppmaningar som inte längre används. De aktuella vanliga appprompterna är följande:. Vissa elever har en bakgrund, identitet, intresse eller talang som är så meningsfull att de tror att deras ansökan skulle vara ofullständig utan den. Om detta låter som du, vänligen dela din historia. De lärdomar vi tar från hinder vi möter kan vara grundläggande för senare framgång.


Berätta om en tid när du stod inför en utmaning, ett bakslag eller ett misslyckande. Hur påverkade det dig, uppsatsexempel för college vad har du lärt dig av erfarenheten? Reflektera över en tid då du ifrågasatte eller ifrågasatte en tro eller idé. Vad fick dig att tänka? Vad var resultatet? Reflektera över något som någon har gjort för dig som har gjort dig glad eller tacksam på ett överraskande sätt. Hur har denna tacksamhet påverkat eller motiverat dig? Diskutera en prestation, uppsatsexempel för college, händelse, eller insikt som utlöste en period av personlig tillväxt och en ny förståelse för dig själv eller andra.


Beskriv ett ämne, en idé eller ett koncept som du tycker är så engagerande att det gör dig uppsatsexempel för college hela tiden. Varför fängslar det dig? Vad eller vem vänder du dig till när du vill lära dig mer? Dela en uppsats om vilket ämne som helst uppsatsexempel för college val. Det kan vara en du redan har skrivit, en som svarar på en annan uppmaning, eller en av din egen design, uppsatsexempel för college. Dessa uppsatser är svar på tidigare uppmaningar från antingen Common Application eller Universal Application som Johns Hopkins brukade acceptera. Om du letar efter ännu fler exempel på collegeuppsatser, överväg att köpa en collegeuppsatsbok.


Det bästa av dessa inkluderar dussintals uppsatser som fungerade och feedback från riktiga antagningstjänstemän. Collegeessäer som gjorde skillnad —Denna detaljerade guide från Princeton Review innehåller inte bara framgångsrika uppsatser, utan också intervjuer med antagningstjänstemän och fullständiga studentprofiler. Heavenly Essays av Janine W. Robinson – Den här samlingen från den populära bloggaren bakom Essay Hell innehåller ett bredare utbud av skolor, samt användbara tips om hur du finslipar din egen uppsats. Jag har valt två uppsatser från exemplen som samlats ovan för att undersöka mer på djupet så att du kan se exakt vad som gör att en framgångsrik högskoleuppsats fungerar. Full kredit för dessa uppsatser går till originalförfattarna och skolorna som publicerade dem.


Vi var i Laredo, efter att precis ha avslutat vår första dag på en arbetsplats för Habitat for Humanity. Hotchkiss-volontärerna hade redan gett sig iväg för att njuta av Texas BBQ och lämnade mig kvar med collegebarnen för att städa upp. Inte förrän vi strandade insåg vi att vi var utestängda från skåpbilen, uppsatsexempel för college. Mer av nöje än optimism gav jag det ett försök. Jag satte in hängaren i fönstrets tätning som jag hade sett på kriminalshower och tillbringade några minuter med att vicka med apparaten runt insidan av ramen. Plötsligt klickade två saker samtidigt. Det ena var låset på dörren. Jag har faktiskt lyckats få fram det. Den andra var insikten om att jag hade varit i den här typen av situation tidigare. Jag hade faktiskt fötts in i den här typen av situation. Min uppväxt har bedövat mig till oförutsägbarhet och kaos.


Med en familj av uppsatsexempel för college, mitt hem var högljutt, rörigt och fläckigt övervakat. Mina syskon bråkade, hunden skällde, telefonen ringde – allt betydde att mitt hus fungerade normalt. Min pappa, uppsatsexempel för college, en pensionerad marinpilot, uppsatsexempel för college, var borta halva tiden. När han var hemma hade han en föräldrastil ungefär som en övningssergeant. Vid nio års ålder lärde jag mig att rensa brinnande olja från vattenytan. Min pappa ansåg att detta var en kritisk livsfärdighet - du vet, ifall mitt hangarfartyg någonsin skulle bli torpederat. Rensa ett hål! Även om jag fortfarande inte är övertygad om den specifika lektionens praktiska funktion, är min pappas övergripande budskap otvetydigt sant: mycket av livet är oväntat, och du måste ta itu med vändningarna.


När jag bodde i min familj, blev dagarna sällan som planerat. Lite förbisedd, lite knuffad, lärde jag mig att rulla med verkligheten, förhandla fram en snabb affär och ge det osannolika ett försök. Jag svettas inte de små sakerna, och jag förväntar mig definitivt inte perfekt rättvisa, uppsatsexempel för college. Så tänk om vårt matsalsbord bara har sex stolar för sju personer? Uppsatsexempel för college lär sig vikten av punktlighet varje kväll. Men mer än punktlighet och en speciell affinitet för musikstolar, har mitt familjeliv lärt mig att trivas i situationer som jag inte har någon makt över. När jag växte upp kontrollerade jag aldrig mina äldre syskon, men jag lärde mig hur man omintetgjorde deras försök att kontrollera mig. Jag skapade allianser och anpassade mig uppsatsexempel för college som nödvändigt.


Ibland var jag den fattiga, försvarslösa lillebrodern; ibland var jag den allvetande äldste. Olika saker för olika människor, som situationen krävde. Jag lärde mig att anpassa mig. Då, dessa tekniker uppsatsexempel för college bara reaktioner för att säkerställa min överlevnad.





roliga studentuppsatser



Det visar min önskan att vara den bästa möjliga läkaren jag kan vara, och betjäna samhällen som behöver min hjälp. Skola: Harvard University. Uppmaning: Harvard Colleges uppdrag är att utbilda våra studenter att bli medborgare och medborgarledare för samhället. Vad skulle du göra för att bidra till dina klasskamraters liv för att främja detta uppdrag? Istället för att leda genom att försöka peka ut sig själv bland kamrater, tror jag att verkligt ledarskap kommer genom att åstadkomma påtaglig förändring i livet för dem omkring dig. En riktig ledare är först och främst en medborgare, en kamrat och ett stöd för omgivningen.


Min känsla för ledarskap har formats av min far, vars nästan 25 år inom folkbildning har påverkat hundratals elever positivt. Varje år kom han hem den sista dagen på ett läsår med dussintals kort och presenter, från både nuvarande studenter som tog examen och tidigare elever som kom förbi för att tacka honom ibland år efter att ha varit hans elever. Han var en ledare – någon som hjälpte andra att lära sig att hitta sig själva, snarare än att styra sina handlingar eller ord genom konventionell auktoritet. Eftersom jag också hoppas att bli lärare har detta gett mig viktig erfarenhet som hjälpt mig att bättre förstå vilken typ av kommunikations- och tidshanteringsförmåga som behövs för att hjälpa människor att övervinna sina pedagogiska hinder, särskilt när det gäller deras skrivförmåga.


Att träna inom sport är ett annat ledarskap som jag hoppas kunna behålla på Harvard. Styrkelyft har haft en stor plats i mitt fritidsliv under gymnasiet och jag blev glad över att höra att Harvard har en konkurrenskraftig styrkelyftklubb. Detta går tillbaka till måttstocken för att uppmuntra andras framgång och välbefinnande – styrkelyftklubben erbjuder en möjlighet där jag kan vidareutveckla dessa färdigheter tillsammans med mina andra skivstångsentusiaster. Genom att lyfta upp sig själv och andra passerar vi så småningom en tröskel till att bli kunskapsfyrar, förebilder för etiskt och effektivt agerande och medborgarledare. Allt detta stimulerar ytterligare min önskan att undervisa efter min tid på Harvard.


Jag känner mig otroligt lyckligt lottad att mina nuvarande passioner inom skrivande och styrkelyft kommer att ge möjligheter där jag kan vidareutveckla mina ledaregenskaper på ett sätt som förbättrar min förmåga att lära dem till andra. Jag kommer att sträva efter att fortsätta vara en stödjande kamrat och samarbetspartner vilket är en viktig grund för att bli en sann ledare och utbildare. Harvard är på alla sätt den bästa möjliga miljön för att fortsätta denna utveckling och uppmuntra den även hos mina medstudenter. Skola: University of Pennsylvania. Uppmaning: Hur upptäckte du dina intellektuella och akademiska intressen och hur kommer du att utforska dem vid University of Pennsylvania?


Att inse hur oändligt fascinerande biologi kan vara är ett minne genomsyrat av den speciella lukten av formaldehyd. Mina föräldrar har sedan dess berättat för mig att jag var överväldigad av fascination i det ögonblicket, uppriktigt förvirrad av det som omgav mig. Min mamma skrattade och min pappa försökte lugnt förklara, i småbarnstermer, hur mycket smärta denna person led. Detta planterade ett frö som sedan dess har mognat till en djup förståelse för komplexiteten i levande system. Och, i dystrare termer, en känslighet för hur dessa system kan kortsluta och skapa en dominoeffekt av dysfunktion som resulterar i allt från urinsyrakristaller i knogar till sammanfogade tvillingar.


Hur märkligt det än kan vara, kommer min livslånga besatthet av medicin och biologi ut ur detta märklighetsfyllda rum, dess vagt sammandragande luft och omöjligt tjocktarm som sitter halvvägs upp för trappan. Uppmaning: Hos Penn sker lärande och tillväxt även utanför klassrummet. Hur kommer du att utforska samhället i Penn? Fundera över hur denna gemenskap kommer att hjälpa till att forma ditt perspektiv och din identitet, och hur din identitet och perspektiv kommer att hjälpa till att forma denna gemenskap. Att växa upp i en liten stad med bara människor innebar att min gymnasieskola var ständigt underfinansierad och inte kunde stödja några musikprogram.


Att arbeta med en så berömd orkester kommer dessutom att vara mitt första engagemang för musikaliskt framförande utanför små gemenskapsensembler. Detta skulle göra det möjligt för en tidigare underutvecklad del av vem jag är att blomstra i sällskap med otroligt begåvade musiker och regissörer. Att byta från mycket introvert, isolerad konstnärlig praktik till genuint samarbete och gemenskap skulle vara en enorm utveckling för mig som både musiker och person. Jag skulle se fram emot att tappa energin som jag har byggt upp och spela tillsammans med Sonny Rollins och John Coltrane under de senaste tio åren, ge energi och uppmuntra mina medmusiker och lägga till ett unikt perspektiv som någon som är ny för – men väldigt tacksam för – större ensembleuppträdande.


Skola: Yale University. Berätta för oss om ditt engagemang i ett ämne eller en idé som engagerar dig. Varför dras du till det? Konst är alltid en ögonblicksbild av ett givet kulturellt och konstnärligt ögonblick, men den fysiska karaktären av denna information i keramik har alltid fascinerat mig och uppmuntrat mig att vara både en glupsk forskare och experimenterare i min egen kreativa praktik. Keramik anses med rätta vara en konst, men dess grunderna i kemi är det som har lockat mig till denna praktik och hållit mig engagerad med den under åren. Speciellt glasyrer är oändligt komplexa, fyllda med historia och en känsla av tvärkulturellt samarbete. På sätt och vis innehåller något så enkelt som typen av koboltglans på en latinamerikansk-morsk tallrik århundraden av historia, som berättar historier om tillgång på resurser, migration, handel och till och med teologi.


Ändå måste all denna information låsas upp genom att förstå en bits kemiska grunder, och specifikt de nästan oändliga variationerna i flöden och efterföljande kemiska interaktioner som har format – eller mer exakt, färgat – konst av lergods och stengods genom historien. Ungefär på samma sätt som kirurger ofta ägnar sig åt mycket skicklighetsberoende konster under deras stillestånd, ser jag fram emot att fortsätta mina personliga utforskningar inom konstorienterad kemi samtidigt som jag utvecklar mina akademiska färdigheter inom själva vetenskapen. Snabb: Yale-studenter, fakulteter och alumner engagerar sig i frågor av lokal, nationell och internationell betydelse.


Diskutera en fråga som är viktig för dig och hur din collegeerfarenhet kan hjälpa dig att ta itu med det. Men bara några år senare förstod jag att jag inte bara var betydligt kortare än mina vänner utan faktiskt växte i mycket långsammare takt. Som är fallet för de flesta familjer i dessa områden hade min sällan tillräckligt med pengar för att ha råd med den knappa näringsrika maten vi hade tillgång till. Denna erfarenhet har format en stor del av inte bara min självkänsla utan av min önskan att göra en karriär inom policyanalys för att förhindra att andra barn har matbrist. Jag känner extremt starkt att jag har en etisk plikt att använda privilegiet som en utbildning vid Yale ger mig för att hjälpa andra barn att växa upp lyckligare, friskare och i mer självförsörjande samhällen.


Skola: Columbia University. Uppmaning: Columbia-studenter tar en aktiv roll i att förbättra sitt samhälle, oavsett om det är i deras hem, klasser eller i hela New York City. Deras handlingar, små som stora, verkar för att positivt påverka andras liv. Dela ett bidrag som du har gjort till din familj, skola, vängrupp eller en annan gemenskap som omger dig. Det började enkelt: en dag i 8:e klass glömde en vän att packa ihop pengar, så vi andra ställde upp för att köpa hennes lunch. Fråga: Varför är du intresserad av att gå på Columbia University?? Columbia har länge varit mitt magnetiska nord i den amerikanska litteraturens värld.


Jag var en tidig läsare och blev intresserad av poesi, först romantikerna och transcendentalisterna, sedan beats. När jag på senare tid spårade biografier om figurer som Kerouac och Ginsburg började jag inse att de och många andra författare vars verk hade hittat vägen till mig spontant kom med den röda tråden från Columbia. Min egen poetiska praktik har därför varit djupt informerad av de texturer och filosofiska miljöer som härrör från Columbia, och en stor del av min önskan att immatrikulera. Och på en mer konkret nivå skulle resurserna från både Burke- och Butler-biblioteken spela en central roll i min föreslagna avhandling, vilket skulle tillåta mig att helt förena mitt eget akademiska arbete med historien som har format det. Fråga: Berätta för oss vad från dina nuvarande och tidigare erfarenheter, antingen akademiska eller personliga som lockar dig specifikt till de studieområden som du noterade i ansökan.


Mitt första besök på ett planetarium vid 10 års ålder infekterade mig med en specifik besatthet: oändlighet. I månader efter min första resa till Hayden planetarium funderade jag på oändligheten och förstod knappt själva ordet. Detta mognade till en bestående fascination av siffer- och talteori specifikt, och när jag gick i gymnasiet var jag fast besluten att följa denna kunskapsväg utan reservationer. Talteorins historia utgjorde en framträdande del av mitt valbara arbete som student, under vilken jag genomförde både bibliografisk och teknisk forskning om Cantors paradox och "faktiska oändlighet" i relation till hans livslånga mystik. Mitt engagemang för matematik har vuxit och blivit mycket mer specialiserat sedan min tidiga förvirring av kosmologi, men upplevelsen av att se matematik som ett sätt att tänka bortom konventionella skalor och ramar har förblivit en central del av min kärlek till disciplinen sedan dess.


Ett liv tillbringat med att utforska de yttersta delarna av antal och logik har varit och är fortfarande min djupaste önskan. Max ord. Kallt vatten stänkte över mina blottade vader när jag hjälpte till att dra gummisnobben säkert till land. Jag och min familj hade semestrat på en grekisk ö när vi hörde skrik från havet. Vi skyndade oss för att hjälpa till och med hjälp av lokalbefolkningen drog vi båten till land. Som tur var överlevde alla. Några av dem på båten talade engelska; de förklarade att de var flyktingar och hade flytt från konflikten i Syrien. Fram till den tidpunkten i mitt liv var begreppet flykting ogenomskinligt. Sedan den här resan för ett år sedan har jag ägnat större delen av mina fritidstimmar åt en lokal icke-statlig organisation som hjälper till att vidarebosätta flyktingar.


Vi lär varandra om våra kulturer genom att laga mat tillsammans, dela historier och utforska naturen. Ju mer jag lär mig om andra kulturer, desto mer inser jag att jag har mycket mer att lära. Vad jag nu vet är att det är min plikt att förespråka för dem som inte har makten att förespråka för sig själva och att kämpa för rättigheterna för dem hemma och utomlands. Uppmaning: Vänligen utveckla kortfattat en av dina fritidsaktiviteter eller arbetserfarenheter. Mina armar började skaka när påsen fylldes. Snart blev det nästan för tungt att klara av.


Äntligen hade den enorma havssköldpaddan lagt sina ägg och mitt team och jag kunde flytta dem till en plantskola som vi hade förberett. Jag var i Costa Rica för en AP-kurs i tropisk ekologi och vi fick i uppdrag att rädda dessa ägg från tjuvjägare. Vi förde äggen i säkerhet och när vi kom tillbaka två månader senare kunde vi se när hundratals små havssköldpaddor kläcktes och tog sig ut till havet. Denna upplevelse var särskilt formgivande för mig. Jag lärde mig två viktiga lektioner. Den första är vikten av miljövård. På grund av trålning, skörd för konsumtion, ljusföroreningar och andra mänskliga faktorer är många havssköldpaddor nu kritiskt hotade. Det kommer att överlåtas till min generation att fortsätta kampen för att bevara den naturliga världen.


Jag lärde mig också hur ojämlikhet kan bidra till miljöförstöring. När jag hörde detta var jag tvungen att agera. Genom att rädda äggen kan vi oavsiktligt ha nekat dessa familjer deras sätt att överleva. Jag frågade därför mitt skolprogram om vi kunde brainstorma en lösning som skulle hjälpa både sköldpaddorna och lokalbefolkningen. Vi bestämde oss för att köpa deras hantverk till ett högre pris, för att sälja tillbaka hemma. Vi upprättade också en årlig insamling. Hittills har vi hjälpt till att övergå 10 lokala familjer från att förlita sig på sköldpaddsägg till att sälja handgjorda föremål. Genom detta nya partnerskap med samhället har vi också etablerat ett kulturellt utbyte, där några av våra ungdomar tillbringar en månad i Costa Rica varje år medan deras ungdomar kommer till USA.


Jag hoppas att detta kommer att fortsätta att blomstra under de kommande åren. Med privilegier kommer ansvar: de av oss som har vuxit upp i rika samhällen har till stor del gynnats av ett ojämlikt globalt system. Vanliga appuppsatser. Uppmaning: De lärdomar vi tar från hinder vi möter kan vara grundläggande för senare framgång. Berätta om en tid när du stod inför en utmaning, ett bakslag eller ett misslyckande. Hur påverkade det dig och vad lärde du dig av erfarenheten? Jag hade inte levt länge, men i det ögonblicket var jag säker på att detta var den värsta dagen i mitt liv. Jag var bara elva år gammal, och jag var tvungen att lyssna på en läkare som sa till min mamma att jag skulle behöva injicera mig själv varje dag för resten av mitt liv.


Att få diagnosen typ I-diabetes kändes nästan som en dödsdom; mitt liv förändrades på ett ögonblick och jag var livrädd för att inte klara av en kronisk sjukdom och rädd att jag aldrig skulle bli ett normalt barn. Jag visste inte att detta tillstånd senare skulle tillåta mig att ge tillbaka till mitt samhälle genom mina frivilliga initiativ och skulle få mig att vilja göra en karriär där jag kunde hjälpa andra. Inverkan som min sjukdom hade på min familj var djupgående. Vi var alla tvungna att lära oss att anpassa oss till en ny verklighet, och jag gick från att ha ett normalt liv till att behöva mogna på några veckor. Jag visste att det var upp till mig att få det här att fungera, men jag kände mig vilsen och visste inte hur jag skulle hantera detta enorma ansvar att hantera en ny diet, en insulinspruta fyra gånger om dagen och mina känslor.


Efter några dagar ersattes den första chocken av förnekelse, sedan kom ilska och lite i taget fick jag senare acceptans. Genom att utöva beslutsamhet och mod bestämde jag mig för att även om min sjukdom nu var en del av mitt liv, skulle jag inte låta det diktera vem jag var eller vad jag kunde bli. Jag var beslutsam att göra fantastiska saker. Förutom disciplinen och motståndskraften som jag var tvungen att uppbåda för att leva mitt liv som diabetiker, insåg jag att vissa saker i livet kan hanteras bättre genom att ha ett stödsystem. Med detta i åtanke letade jag efter volontärtjänster där jag kunde dela mina erfarenheter med andra och lyssna på deras egna kamper.


Efter att jag engagerat mig i olika initiativ bestämde jag mig för att organisera en stödgrupp på gymnasiet för elever som hanterade svåra situationer och bara behövde någon att prata med. Idag har vi mer än tjugo volontärer och våra mötestider har fördubblats sedan vi startade. Dessutom har den här gruppen varit en plattform för andra initiativ som jag har hjälpt till att lansera, såsom insamlingskampanjer och mentalvårdsevenemang. Jag gör detta när jag fortsätter att leta efter sätt att engagera mig i mitt samhälle och skapa utrymmen för människor att stödja varandra i svåra tider. Vi har alla utmaningar i livet. Att få diagnosen en kronisk sjukdom i så ung ålder var förödande för mig och min familj. Men genom denna erfarenhet har jag lärt mig att att vara disciplinerad är nyckeln till att leva ett hälsosamt liv och att att vara medkännande är det första steget för att hjälpa dem som behöver det.


När jag ser hur många som har fått nytta av vår grupp, ser jag tillbaka och minns att jag var en rädd elvaåring, och jag känner mig stolt över vad jag har blivit. Det som först kändes som en dödsdom förvandlades till ett sätt att stödja andra i mitt samhälle, vilket bevisade att de lärdomar vi tar från de hinder vi möter faktiskt kan vara grundläggande för senare framgång. Vill du ha mer hjälp med din vanliga appuppsats? Kolla in vår guide nedan:. Skola: Brown University. Berätta för oss om ett eller flera akademiska intressen som entusiasmerar dig och hur du kan använda den öppna läroplanen för att fullfölja det.


När jag tittade genom okularet på ett mikroskop blev jag förvånad över att se de individuella cellerna i ett sjöborre-embryo. I min gymnasieklass i cell- och molekylärbiologi studerade vi cellcykeln och vi hade möjlighet att skörda embryon från sjöborrar för att se dem i mikroskop. Jag hade använt ett mikroskop tidigare, men bara för att titta på förberedda objektglas som innehöll konserverade vävnadsprover. Det här var första gången jag såg ett liveprov som jag själv hade förberett. Denna upplevelse öppnade mina ögon för cellbiologins underverk och hur vår vetenskapliga värld har utökats med mikroskoptekniken. Jag visste att jag ville fortsätta att införliva mikroskop i mitt eget lärande och lära mig så mycket jag kunde om celler och deras inre funktion. Spänningen jag kände när jag tittade genom mikroskopet på ett sjöborre embryo är en som jag vill ta med mig till Brown när mina klasskamrater och jag börjar vidga vår akademiska horisont och bygga den grund som behövs för att bli framgångsrika i våra framtida vetenskapliga karriärer.


Uppmaning: Berätta för oss om en plats eller ett samhälle du kallar hem. Hur har det format ditt perspektiv? När jag var barn blev jag upprörd över att höra att mina föräldrar hade bestämt att vi skulle flytta hus. Jag ville inte lämna platsen jag kallat hem de senaste tretton åren, platsen där jag hade vänner och glada barndomsminnen. Sedan den här perioden i mitt liv har jag flyttat flera gånger och nu när jag tänker på hemmet är den första tanken som kommer att tänka på mina föräldrar. Jag insåg att hemmet inte är en specifik plats; det är människorna som omger dig som får dig att känna dig som hemma. Detta perspektiv gör att jag kan resa till nya platser och ge mig ut på nya äventyr med insikten att jag kan få vilken plats som helst att känna sig som hemma. Nyckeln är att bygga vänskap och relationer med dem runt omkring dig så att en plats inte känns främmande utan snarare en plats där du känner dig stöttad.


När jag går med i ditt samhälle ser jag fram emot att etablera dessa relationer när jag och mina kamrater bygger ett nytt hem vid Brown University. maximalt med ord. När jag växte upp blev mina systrar och jag fastnade i att se kockar som Emeril laga mat på The Food Network. Jag gillade aldrig svamp och föraktade när mina föräldrar inkluderade dem när vi satte oss ner för att äta middag tillsammans varje kväll. Mina föräldrar sa att om jag inte gillade det kunde jag laga middag själv. Jag hade tittat på matlagningsprogram, så jag bestämde mig för att prova på att laga våra familjemåltider. Mina föräldrar var glada över att ha någon annan som lagade middag för natten och jag var extatisk över att bli satt i beslutsfattande plats för vad vi skulle äta till middag.


Under åren fortsätter jag att laga mat med min familj som ett sätt att växa närmare varandra och jag lagar även mat själv som en form av stresslindring. När jag hackar grönsaker går jag vilse i uppgiftens repetitiva karaktär och det blir en form av meditation för mig; något för mitt sinne att fokusera på som gör att jag kan glömma dagens bekymmer. Medan min kärlek till matlagning härrörde från en önskan att inte behöva äta svamp till middagen, har det vuxit till en av mina favorithobbyer. På Cornell vet jag att jag kommer att träffa ett brett spektrum av människor och till och med den typiska universitetsstudenten som inte vet hur man lagar mat nu och förlitar sig på en mikrovågsugn, tårtor och ramen för att ta sig igenom mödosamma studietillfällen. Jag hoppas kunna ta med min hobby att laga mat till Cornell där jag kan använda den för att ta mig igenom mina egna stressiga hinder men också för att bygga relationer med mina nya klasskamrater som kanske saknar en hemlagad måltid.


Uppmaning: Reflektera över en tid då du ifrågasatte eller ifrågasatte en tro eller idé. Vad fick dig att tänka? Vad var resultatet? När jag stirrar ner på min slitna Converse Chuck Taylors, minns jag tydligt känslan av värme som stiger i mina kinder. Jag skyller på den tillväxtspurt jag upplevde sommaren innan som på egen hand hade tagit hälften av min garderob ur bruk. Även om jag respekterade reglerna i min skola, var jag arg, generad och förvirrad över att jag fick känslan av att jag hade gjort något moraliskt fel på grund av att min längd gjorde min kjollängd kriminellt bristfällig.


När jag växte upp i ett konservativt område möttes mitt trots av förakt och viskningar i korridoren om att jag inte visste min plats. Men tack och lov var inte alla mina kamrater så motståndskraftiga mot förändringar. Jag visste att vår skola kunde göra det bättre. Jag minns tydligt värmen som steg i mina kinder när jag klev upp på podiet för att tala till skolstyrelsen, men den här gången var de röda av spänning och stolthet, inte skam eller pinsamhet. Resultaten av omprövningen är ännu inte inne, men jag lärde mig kraften i att använda min röst för positiv social förändring - något jag ser fram emot att fortsätta på college.


Uppmaning: Beskriv ett ämne, en idé eller ett koncept som du tycker är så engagerande att det får dig att tappa all koll på tiden. Varför fängslar det dig? Vad eller vem vänder du dig till när du vill lära dig mer? Ingenting kan jämföras med känslan av det första passet av en pigmentdränkt pensel på en ren duk. Den första skivan i en vackert iskall födelsedagstårta eller det kraftfulla trycket av ett första fotsteg i snö kan komma nära, men jag kan aldrig förlora mig i en sockersöt konfekt eller iskallt landskap som jag kan när jag står vid mitt staffli. Spänningen jag kände som ett litet barn när fingermålning lämnade mig aldrig, även om min teknik kan ha förbättrats lite.


Vid sidan av tekniken har värdet av självuttryck genom konstnärlig strävan bara växt för mig när jag mognar. Många finner en lindrande befrielse genom att journalföra eller dela sina tankar med andra i konversationer, men jag känner mig mest kopplad till mina känslor och världen när jag sätter pensel på duk. Alla känslor går inte att fånga i ord, det är där konsten tar över för mig. Precis som ett musikstycke kan framkalla gripande känslor hos sin lyssnare, kan ett konstverk få en person att känna sig sedd i en stor och ofta ensam värld. Ingen visste detta bättre än min konstlärare på gymnasiet Mrs. Hon lät mig ofta stanna i studion efter skolan för att lägga en kontinuerlig omgång av sista handen på mitt senaste mästerverk, i vetskapen om att mitt verk ibland inte behövde dessa extra slag, men min själ gjorde det.


En sann konstnär själv, Mrs. Under åren efter mellanstadiet besökte jag Mrs. Williams då och då och varje gång var det som att ingen tid hade gått. Vi ställde våra staffli sida vid sida och målade, ibland småpratade vi lite, men satt ofta i behaglig tystnad när vi såg färger blandas och bilda nya nyanser med en snärta med en pensel. Mitt under mitt högstadieår fick jag den tragiska nyheten att Mrs. Williams hade drabbats av en massiv hjärtattack och gick bort. Förkrossad och försökte förstå det första dödsfallet jag någonsin upplevt, vände jag mig till min mamma för att få råd.


Williams var här? Självklart. Jag borde ha vetat att det var svaret på att bearbeta min sorg. Jag tog tag i mitt staffli och en pall och ställde upp på verandan där jag kunde se solen filtrera genom eklöven i gröna och gula glasskärvor, log vid minnet av fru. Williams och började måla. Ja, dina antagningsuppsatser är viktiga. Även om kommittén kan utvärdera dina akademiska förmågor baserat på dina betyg och testresultat, är uppsatsen din chans att presentera en fullständig, unik berättelse om dina upplevelser. Du måste arbeta hårt för att skapa en uppsats som får din ansökan att sticka ut. Varje skola kommer att ha specifika instruktioner om längden på uppsatsen, men intervallet är vanligtvis mellan och ord. Du måste gå igenom instruktionerna och ordbegränsningen noggrant innan du börjar skriva.


Att skriva en stark uppsats kräver ett betydande engagemang av tid och energi. Helst bör du planera att spendera veckor på att skriva och skriva om din uppsats. Kom alltid ihåg att en verkligt effektiv uppsats kommer att kräva flera utkast! Uppsatserna är vanligtvis mycket öppna. Du kan välja att skriva om vilket ämne du vill så länge det är direkt relaterat till uppmaningen. Kom ihåg att du måste svara på uppmaningen, ignorera den inte! Som jag redan har sagt, uppsatser är öppna för tolkning, så försök att vara original. Istället för att skriva om vanliga ämnen som en sportseger eller ett svårt test, brainstorma unika idéer för din högskoleuppsats.


Ta chansen att vara unik och oförglömlig istället för att spela säkert. Din uppsats är din chans att vara personlig, verklig och ärlig. Var inte rädd för att utforska olika ämnen. Ge dig själv gott om tid att förbereda din uppsats. Det kan ta dig veckor eller till och med månader att forma det till ett bra papper. Ge dig själv minst 8 veckor på dig att förbereda din inlämning. Se först till att du har avsatt tillräckligt med tid för dina personliga uppsatsveckor. Ta sedan lite tid att bekanta dig med kulturen och värderingarna i din skola och ditt val, för att få en allmän uppfattning om vilken typ av person de skulle uppskatta att ha en elev.


Läs och läs om uppsatsen flera gånger för att säkerställa att du förstår vad de förväntar sig att du ska ta upp i din uppsats. Gör en lista över egenskaper och erfarenheter som du kanske vill ha med i din uppsats. Granska din lista över upplevelser noggrant för att begränsa dem till de mest betydande. När du vet vilka upplevelser du vill presentera i din uppsats, brainstorma hur du vill berätta din historia. Skapa en disposition eller några anteckningar som skissar ut vad varje avsnitt i din uppsats ska täcka, och håll det nära till referens medan du skriver. Det kan vara en bra idé att någon granskar din uppsats. Låt inte för många människor läsa den, eftersom för många recensioner kan göra din uppsats till en smältdegel av idéer och åsikter. Helst är din läsare någon du litar på och som kan ge dig ärlig feedback om innehållet och grammatiken i din uppsats.


Kom ihåg att det här är din berättelse. Istället för att skriva om ämnen som ofta används i högskoleuppsatser, reflektera över dina egna unika erfarenheter och välj något som kommer att fängsla och intressera antagningskommittén. Du kanske inte tycker att ditt liv och dina erfarenheter är särskilt intressanta, men du har fel. Din uppsats kommer att innehålla en introduktion, huvuddel och avslutning. Din huvudkropp lyfter fram den eller de formativa erfarenheterna som du vill dela med dig av och vad du lärt dig av den erfarenheten. Din slutsats knyter ihop din uppsats och bör lämna din läsare med en intressant och minnesvärd sluttanke, som får din läsare att vilja lära dig mer om dig. Vissa högskolor kan be dig att skicka in en meritförteckning eller ett CV.


Detta är inte ett krav för alla skolor, men de flesta högskolor har någon form av variant av CV:t. Till exempel ber UC-skolor sina sökande att fylla i en aktivitetslista. Antagningskommittéer kontrollerar regelbundet plagiat från onlinekällor. Vilken är den lättaste Ivy League-skolan att komma in på? Övertygande talämnen: De bästa frågorna i. UC Rankings: Din ultimata guide till UC-skolor. Vår sida använder cookies. Genom att använda vår webbplats godkänner du vår cookiepolicy. Medicin Residency Law Graduate College Dentistry Other. Bloggresurser stipendium. Vilka vi är Arbeta med oss ​​Vår kultur Vår filosofi Press. Ring eller smsa. Blog College ansökan.


Exemplen på collegeuppsatser: de bästa 27 exemplen i plus bästa tips för att skriva en mördande högskoleuppsats. Högskolor är mycket ute efter mogna, självmedvetna sökande. Dessa är egenskaperna hos framgångsrika collegestudenter, som kommer att kunna navigera i de självständighetsklasser som högskoleklasser kräver och ansvaret och kvasi-vuxenlivet i collegelivet. Inte ens de bästa uppsatserna är perfekta, och till och med världens största författare kommer att berätta att skrivandet aldrig är "avslutat" - bara "på grund av. Byt ut en del av det klyschiga språket. Stephen använder praktiska fraser som "twists and turns" och "don't sweat the small stuff" som ett slags stenografi för att förklara sitt förhållande till kaos och oförutsägbarhet.


Men att använda för många av dessa färdiga uttryck riskerar att grumla ut din egen röst och ersätta den med något förväntat och tråkigt. Använd ett annat exempel från det senaste livet. Stephens första exempel på att bryta sig in i skåpbilen i Laredo är en bra illustration av att vara påhittig i en oväntad situation. Men hans uppsats understryker också att han "lärde sig att anpassa sig" genom att vara "olika saker för olika människor. Vi kan hjälpa. PrepScholar Admissions är världens bästa antagningskonsulttjänst. Vi kombinerar antagningsrådgivare i världsklass med våra datadrivna, proprietära antagningsstrategier.


Vi har övervakat att tusentals elever kommer in på sina bästa skolor, från statliga högskolor till Ivy League. Vi vet vilka typer av studenter högskolor vill ta emot. Vi vill få dig antagen till dina drömskolor. Läs mer om PrepScholar Admissions för att maximera din chans att komma in. Jag har alltid älskat att åka bil. Efter en lång dag i första klass brukade jag somna när motorn spinnade i min mammas Honda Odyssey, trots att det bara var 5 minuters bilresa hem. När jag växte och tog examen i hagelgevärssätet blev det naturligt och roligt att titta ut genom fönstret. När jag såg min värld passera genom det smutsiga glaset skulle jag dagdrömma vad jag kunde göra med den. I grundskolan visste jag redan min karriärväg: jag skulle bli världens kejsare. Medan jag satt i bilen och såg milen passera, utvecklade jag planen för mitt imperium.


Jag resonerade att för att världen ska fungera smidigt måste den se presentabel ut. Jag skulle tilldela folk, det passande namnet Fixer-Uppers, att fixa allt som behövde fixas. Den där gamle mannen nere på gatan med flisande färg på sitt hus skulle få en ny päls på nolltid. Pojken som av misstag slängde sin frisbee på skolans tak skulle få tillbaka den. Den stora gropen på Elm Street som min mamma lyckades träffa varje dag på väg till skolan skulle fyllas igen. Det var helt vettigt! Alla människor som inte hade ett jobb kunde vara Fixer-Uppers. Jag var som en tioårig FDR. Sju år på vägen tar jag fortfarande en andra blick på trottoarsprickorna och tänker på mina Fixer-Uppers, men nu gör jag det från förarsätet.


Hur mycket jag än skulle njuta av det, accepterar jag nu att jag inte kommer att bli världens kejsare, och att Fixer-Uppers måste vara kvar i min biltursföreställning. Eller gör de? Jag har alltid föreställt mig en Fixer-Upper som en leende man i en orange T-shirt. Kanske kan en Fixer-Upper istället vara en lång tjej med en djup kärlek till Yankee Candles. Kanske kan det vara jag. Bridget the Fixer-Upper kommer att vara något annorlunda än den imaginära som målar hus och hämtar frisbees. Jag hade turen att upptäcka vad jag brinner för när jag var nybörjare på gymnasiet. En självantagen Phys. missbrukare, jag anmälde mig frivilligt för att hjälpa till med den anpassade idrottsklassen.


På min första dag fick jag veta att det var för elever med utvecklingsstörning. För att vara ärlig så var jag riktigt nervös. Jag hade inte haft så mycket interaktion med elever med särskilda behov tidigare och var inte säker på hur jag skulle hantera mig själv runt dem. Lång historia kort, jag fastnade. Tre år har gått att hjälpa till i APE och så småningom bli lärare i sommarprogrammet Applied Behaviour Analysis. Jag älskar att arbeta med eleverna och se hur de utvecklas. När det sista året kom började collegemöten och min rådgivare frågade mig vad jag ville göra för en karriär, jag sa inte världens kejsare. Istället sa jag till honom att jag ville bli styrelsecertifierad beteendeanalytiker.


En BCBA hjälper till att utveckla inlärningsplaner för elever med autism och andra funktionshinder. I princip skulle jag få göra det jag älskar resten av mitt liv. Han skrattade och berättade att det var en trevlig förändring att en sjuttonåring visste så specifikt vad hon ville göra. Jag log, tackade honom och gick. Men det föll mig att, medan mitt önskade yrke var bestämt, var mitt sanna mål i livet fortfarande att bli en Fixer-Upper. Så jag kanske blir som Sue Storm och hennes alter-ego, den osynliga kvinnan. Jag ska göra en sak under dagen och sedan ägna min lediga tid åt att hjälpa människor där jag kan. Istället för att flyga som Sue, men jag kommer att välja en trevlig prestandabil. Min barndoms jag skulle uppskatta det.


Bridget har ett något annat förhållningssätt än Stephen, men hennes uppsats är lika detaljerad och engagerande. Låt oss gå igenom några av styrkorna i hennes uppsats. Uppsatsen är uppställd kronologiskt. Bridget börjar varje stycke med en tydlig skylt om var vi är i tiden:. Jag ville bli styrelsecertifierad beteendeanalytiker. Det som gör den här uppsatsen rolig att läsa är att Bridget tar ett barns idé om en värld som har blivit bättre genom kvasi-magiska hjälpare och förvandlar den till en metafor för författarens framtida ambitioner. Det hjälper att metaforen är mycket tydlig: människor som arbetar med elever med funktionshinder gör världen bättre en abstrakt fix i taget, precis som imaginära Fixer-Uppers skulle göra världen bättre en konkret fysisk fix i taget.


Varje barndoms Fixer-Upper någonsin. Be dina föräldrar förklara den bakre raden för dig. Den här uppsatsen använder många tekniker som får Bridget att låta äkta och får läsaren att känna att vi redan känner henne. Teknik 1: humor. Lägg märke till Bridgets milda och avslappnade humor som lätt hånar hennes yngre jags storslagna ambitioner, detta skiljer sig från den mer sarkastiska humor som Stephen använde i den första uppsatsen - du kan aldrig missta den ena författaren för den andra. Teknik 2: uppfunnen terminologi. Den andra tekniken är hur Bridget myntar sina egna termer och för dem genom hela uppsatsen. Det skulle vara lätt nog att helt enkelt beskriva de människor hon föreställde sig i barndomen som hjälpare eller assistenter, och att helt enkelt säga att hon som barn ville styra världen. Istället uppfinner hon de stora och därmed officiellt klingande titlarna "Fixer-Upper" och "Emperor of the World", vilket gör dessa barnsliga inbillningar på en gång charmiga och ikoniska.


Det viktiga är också att titlarna matas in i uppsatsens centrala metafor, vilket hindrar dem från att låta som konstiga egenheter som inte går någonstans. Teknik 3: leka med syntax. Den tredje tekniken är att använda meningar av varierande längd, syntax och struktur. De flesta av uppsatserna är skrivna på vanlig engelska och använder grammatiskt korrekta meningar. Men vid viktiga ögonblick betonar Bridget att läsaren måste sitta upp och vara uppmärksam genom att byta till korta, vardagliga, annorlunda interpunkterade och ibland splittrade meningar. När hon berättar om sin barndoms tankeprocess, den plötsliga korta meningen "Det var helt vettigt! På samma sätt, när uppsatsen övergår från hennes barndomsfantasi till hennes nuvarande strävanden, markeras vändningen med "Eller gör de? Första gången när jämförelsen mellan magiska fixerare och den framtida handikappspecialisten görs är när Bridget vänder sin metafor på sig själv.


Uppsatsen betonar vikten av ögonblicket genom upprepning av två meningar strukturerade på liknande sätt, båda börjar med ordet "kanske" och användningen av en mycket kort mening: "Kanske det kan vara jag. Det sista nyckelögonblicket som behandlas med små meningar är uppsatsens känslomässiga kärna. När vi ser Bridget gå från att nervöst försöka hjälpa funktionshindrade elever till att bli kär i detta specialområde, undergräver hon stundens potentiella lycka genom att förlita sig på ändrad meningslängd och slang: "Lång historia kort, jag blev hooked. De bästa essäerna förmedlar känslor lika tydligt som den här bilden. Förklara bilkopplingen bättre. Uppsatsen börjar och slutar med att Bridget njuter av en biltur, men det verkar inte vara relaterat vare sig till Fixer-Upper-idén eller till hennes passion för att arbeta med elever med särskilda behov.


Det skulle vara bra att antingen koppla detta mer in i uppsatsen eller att ta bort det helt och skapa mer utrymme för något annat. Ge mer information om att vara lärare i sommarprogrammet för tillämpad beteendeanalys. Det är helt logiskt att Bridget inte vill ställa ut sina elever. Det skulle ta bort fokus från henne och möjligen läsas som kränkande eller nedlåtande. Men istället för att säga "lång historia kort", kanske hon kunde utveckla sina egna känslor här lite mer. Vad är det med den här typen av undervisning som hon älskar?


Vad hoppas hon kunna tillföra livet för sina framtida kunder? Hur kan du använda den här diskussionen för att förbättra din egen högskoleuppsats? Här är några förslag på sätt att använda denna resurs effektivt. Gör en anteckning när du hittar en uppsats eller del av en uppsats som du tycker var särskilt välskriven och tänk på vad du gillar med den. Är det roligt? Hjälper det dig att verkligen lära känna författaren? Visar det vad som gör författaren unik? När du har din lista, håll den bredvid dig medan du skriver din uppsats för att påminna dig själv om att försöka använda samma tekniker i din egen uppsats. När du tar reda på hur alla kuggar passar ihop, kommer du att kunna bygga din egen vad det nu är. Alla dessa essäer bygger på att få kontakt med läsaren genom en innerlig, mycket beskrivande scen från författarens liv.


Det kan antingen vara väldigt dramatiskt om du överlevde en flygkrasch? eller så kan det vara helt banalt, slog du din pappa till slut på Scrabble? Oavsett vilket så ska det vara personligt och avslöjande om dig, din personlighet och hur du är nu när du går in i vuxenvärlden. Kolla in essäer av författare som John Jeremiah Sullivan, Leslie Jamison, Hanif Abdurraqib och Esmé Weijun Wang för att få fler exempel på hur man skapar en övertygande personlig berättelse. Låt mig jämna med dig: det bästa skrivandet är inte att skriva alls. Det är att skriva om. Och för att hinna skriva om måste du börja långt innan sista ansökningsdag.


Mitt råd är att skriva ditt första utkast minst två månader innan dina ansökningar ska lämnas in. Låt den sitta orörd några dagar. Kom sedan tillbaka till det med nya ögon och tänk kritiskt på det du har skrivit. Vad är extra? Vad saknas? Vad är på fel ställe? Vad är inte vettigt? Var inte rädd för att ta isär den och ordna om sektioner. Gör detta flera gånger om, och din uppsats kommer att vara mycket bättre för det! Intresserad av att lära dig mer om högskoleuppsatser? Kolla in vår detaljerade uppdelning av exakt hur personliga uttalanden fungerar i en ansökan, några förslag på vad du bör undvika när du skriver din uppsats och vår guide till att skriva om dina fritidsaktiviteter. Arbetar med resten av din ansökan?


Läs vad antagningshandläggare önskar att de sökande visste innan de ansöker. Vill du förbättra din SAT-poäng med poäng eller din ACT-poäng med 4 poäng? Vi har skrivit en guide för varje test om de 5 bästa strategierna du måste använda för att få en chans att förbättra ditt resultat. Ladda ner det gratis nu:. Rekommendationerna i detta inlägg baseras enbart på vår kunskap och erfarenhet. Om du köper en vara via en av våra länkar kan PrepScholar få en provision. Anna fick poäng i 99:e percentilen på sina SATs på gymnasiet och gick vidare till huvudämne i engelska vid Princeton och för att doktorera i engelsk litteratur vid Columbia. Hon brinner för att förbättra studenters tillgång till högre utbildning. Vårt nya student- och föräldraforum, på ExpertHub. com , låter dig interagera med dina kamrater och PrepScholar-personalen.


Se hur andra elever och föräldrar navigerar i gymnasiet, högskolan och antagningsprocessen. Fråga frågor; få svar. Hur man får en perfekt, av en perfekt målskytt. Betyg på SAT Math. Betyg på SAT-läsning. Betyg på SAT Writing. Gratis kompletta officiella SAT-övningstester. Vilket SAT-målresultat bör du sikta på? Hur man får en perfekt 36 ACT, av en perfekt målskytt. Vilken ACT-målpoäng ska du sikta på? ACT-ordförråd du måste känna till. ACT Writing: 15 tips för att höja ditt uppsatsresultat. Hur man kommer in i Harvard och Ivy League. Hur man får en perfekt 4. Hur man skriver en fantastisk collegeuppsats. Exakt vad letar högskolor efter? Är ACT lättare än SAT? En omfattande guide.


Ska du ta om din SAT eller ACT? När ska du ta SAT eller ACT? Välj ditt test. SAT Prep ACT Prep. Postat av Dr. Anna Wulick 14 augusti kl.

No comments:

Post a Comment