Monday, February 21, 2022

Uppsatser om mångfald

Uppsatser om mångfald



mångfald eftersom det är den mest uppenbara frågan. Låt en språkexpert förbättra ditt skrivande. Sedan dess har jag lärt mig att stolt representera andra länder och har fått andra kulturella perspektiv än mitt eget. Fanns det ett problem som du ville åtgärda i din gemenskap? Den andra läraren I Något av dessa element kommer uppsatser om mångfald som ram för din uppsats. Vi rekommenderar starkt att du provar det här verktyget!





Hur man visar att du bidrar till mångfald



Innehållsförteckning Vad är mångfaldsuppsatsen? En vän som arbetade med antagning efter att vi tog examen sa att en av hans favoritsaker med jobbet var att tänka på hur det skulle vara att ta den här ungen från bergen i Idaho, den ungen från Saudiarabien och den här andra ungen från La Jolla , och släng dem i en sovsal tillsammans. Hur skulle de förändra hur varandra såg på världen? Många skolor har en kompletterande uppsats som frågar uppsatser om mångfald att reflektera över sina erfarenheter och i huvudsak visa hur dessa erfarenheter skulle tillåta dem att lägga till mångfalden i en collegegemenskap.


Valfritt Duke University söker en begåvad, engagerad studentkår som förkroppsligar det breda utbudet av mänsklig erfarenhet; vi tror att mångfalden hos våra elever gör vårt samhälle starkare. Riktiga människor läser din ansökan, och vi vill göra vårt bästa för att förstå och uppskatta de riktiga människor som ansöker till Duke. Ta det. Upptäcksprocessen fortskrider bäst när människor från olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv möts. Hur ser du på dig själv bidra till mångfalden i Caltechs community? Ditt svar borde uppsatser om mångfald mellan orden. Varför ställer högskolor varianter av denna fråga? Med risk för att upprepa ovanstående värdesätter högskolor en mångsidig studentkår av många skäl, uppsatser om mångfald.


En anledning är tron ​​på att en stark utbildning innebär att möta värderingar, övertygelser och perspektiv som skiljer sig från, och som till och med kan utmana, din egen Caltech gör detta ganska explicit i sin uppmaning ovan. Olika akademiska områden, från näringsliv till historia till medicin, inser alltmer hur mångfald stärker kreativitet och förståelse. Mångfaldsuppsatsen är också en annan möjlighet att visa hur du och en högskola passar ihop. Så i den riktningen, tänk på hur detta hjälper antagningstjänstemän att förstå mer om vem du är. Undvik privilegieklyschor. De lägger märke till personen, uppsatser om mångfald, vars hud är mörkare än deras, bär slitna skor eller inga skor alls. Författaren beskriver en blandning av skam och tacksamhet för sin privilegierade position.


Antingen ger de personen mat eller pengar och mår bra, men också dåliga eller försummar att ge personen mat eller pengar och känner bara uppsatser om mångfald. Den här typen av berättelser har flera problem:. Eftersom interaktionen har varit så minimal, uppsatser om mångfald, övertygande insikter kommer sannolikt inte att inträffa. Men att inse privilegier i en uppsats som denna riskerar att visa upp föga smickrande eller rent av negativa egenskaper som naivitet och okunnighet. Hjälp läsarna att se hur dessa element av mångfald har hjälpt till att forma dina värderingar och insikter. Här är två enkla metoder för hur du kan skriva din mångfaldsuppsats:.


Tänk på att gemenskaper kan definieras av Action: Grupper av människor som skapar förändring i världen genom att bygga, göra eller lösa något tillsammans Exempel: Black Lives Matter, Girls Who Code, March for Our Lives. Intresse: Grupper av människor som samlas uppsatser om mångfald på delade intressen, erfarenheter eller expertis. Den övningen frågar:. Vad gjorde du egentligen i det samhället? Vilken typ av problem löste du personligen, lokalt eller globalt? Hur använde du de lärdomar du lärde dig i och utanför det samhället? Narrativ struktur fungerar bra för elever som har ställts inför en utmaning i det här samhället. Annars fungerar Montage Structure utmärkt.


Fokusera på att svara på dessa tre frågor i din uppsats om du väljer Narrative Structure:. Ta dig tid att lista ut flera olika sätt som du identifierar dig på. Återigen, tänk brett. Till exempel, "Jag är en läsare, jazzälskare, queer, colombian, sångare, feminist, etc. Beskriv sedan kort varför dessa identiteter avslöjar olika sidor av dig. Om så är fallet, vad har du uppsatser om mångfald utmanande uppsatser om mångfald Det? Tänk bara på att skriva om flera identiteter kommer att kräva att du övergår tydligt och effektivt. Angående perspektiv: Tänk på några ovanliga upplevelser som har format dig, uppsatser om mångfald.


Har du arbetat för att främja acceptans och förståelse? Vad har format hur du ser världen och din roll i uppsatser om mångfald På vilka sätt kommer du att bidra till mångfalden på campus? När jag gick med i Durham Youth Commission, en grupp studenter som valts ut för att representera ungdomsintressen inom lokala myndigheter, träffade jag Miles. Efter det skulle min uppfattning om det normala aldrig bli densamma. En smältdegel av ideologier, skinn, socioekonomiska klasser, trosuppfattningar och utbildningar, DYC är ett unikt samarbetsföretag, uppsatser om mångfald.


Min förmåga att lyssna empatiskt hjälpte oss att föreställa oss mångfacetterade lösningar på frågor som 2000-talets ungdomar står inför. Min erfarenhet i detta utrymme av bekräftelse och engagemang har gjort mig till en mer eftertänksam person och lyssnare. Att förena olika livsstilar och bakgrunder i kommissionen har förberett uppsatser om mångfald att bli en medkännande ledare, angelägen om att både vidga perspektiv och samarbeta. Medan kroken gör ett bra jobb med att dra in oss, gör detaljerna i kroppen ett bra jobb med att hålla oss engagerade.


Vi får se hur författaren har utforskat olika perspektiv, skapat utrymme för andra att dela och försökt skapa förståelse genom att erbjuda sina egna. De insikter hon ger är snabba men effektiva, och hon övergår väl till att fokusera på hur denna upplevelse av mångfald har format hur hon vill fortsätta engagera sig och bidra i framtiden. Spara dig själv tid: Studenten använde den här uppsatsen för flera uppmaningar och frågade om saker som mångfald eller gemenskap, vilket troligen sparade sig själv timmar av skrivande och revidering. Hela min familj sitter runt i vardagsrummet en lat söndagseftermiddag när vi plötsligt hör sirener.


Många sirener. Alla stannar upp, uppsatser om mångfald. Min pappa tittar ut genom fönstret och försöker få en glimt av motorvägen. Min mamma reser sig och går till telefonen. Efter några stressiga ringningar, uppsatser om mångfald, svarar personen på andra linjen. Fin krok! Är Josh okej? Vem är den här Josh? Josh är min fjortonåriga kusin, och han bor mindre än en mil från mitt hus. När vi hör sirener kommer min mamma att ringa deras hus eller skicka ett sms till min moster, för säkerhets skull, uppsatser om mångfald. Josh föddes med ett syndrom som påverkade bildningen av benen i hans huvud och ansikte. Som ett resultat är hans hörsel, syn, andning och vissa av hans hjärnstrukturer äventyrade. Här ger författaren sammanhang genom att förklara vem Josh är. Bor så nära Josh, uppsatser om mångfald, vi har haft möjlighet att interagera dagligen, uppsatser om mångfald.


Det här spelet var perfekt för Josh, eftersom han kunde sitta kvar i en bekväm sits och fortfarande uppleva fart uppsatser om mångfald spänning som han vanligtvis är utestängd från. I det här stycket visar författaren oss hur nära han är med Josh, och den sista meningen visar hans känslighet. Det är självklart uppsatser om mångfald Josh har inte haft en lätt barndom. Han har fått kämpa för sitt liv på sjukhuset när hans jämnåriga var uppsatser om mångfald hur man multiplicerar och dividerar i skolan eller leker fånga flaggan på stranden.


En stor del av hans barndom har tagits ifrån honom godtyckligt. Det är högst uppenbart orättvist. På vår gymnasieskola ser jag Josh gå från andra till tredje period varje dag, och varje dag säger jag hej och har ett litet samtal med honom. En dag gick jag med några av mina vänner när jag stannade för att prata med honom. Mina vänner var förskräckta och tukade mig som de ansåg lämpligt. Han är inte någon extremt känslig maskros som faller sönder vid varje andetag som orsakar en lite ogynnsam situation.


Allt Josh vill är att bli behandlad som vilken annan person som helst. Han är min kusin, och han är min vän, så jag behandlar honom som sådan. Vi skämtar, vi gör narr av varandra, precis som alla andra två vänner gör. Författaren väljer att behandla Josh som han skulle behandla alla sina vänner - som en normal människa. Josh har bevisat för mig att personer med funktionsnedsättning är precis det – människor. Som om det behövde bevisas. En av mina favoritmänniskor på jorden har levt ett liv i funktionshinder. Och han spelar ett elak spel Monopol. Här kopplar han ihop punkterna och ger lite mer insikt: Att behandla människor annorlunda på grund av deras funktionshinder kan vara avhumaniserande. Och av någon anledning får den där Monopol-linjen mig att gråta varje gång. Ha lite kul att utforska. Klicka här för att lära dig hur man skriver uppsatser för massor av olika uppmaningar.


Ta studenten. Rådgivare Resource Hub. Onlinekurser, uppsatser om mångfald. Alla rådgivares resurser. Gratis resurser.





vad betyder kärlek för dig uppsats



Inom medicin, till exempel, gynnar en heterogen arbetsstyrka människor från tidigare underrepresenterade kulturer inom medicin. Företag inser att de kommer att marknadsföra mer effektivt om de kan prata med olika målgrupper och marknader. Skolor vill helt enkelt förbereda akademiker för 2000-talets arbetsmarknad. Adcoms vill veta om dina mångfaldselement och hur de har hjälpt dig att utveckla särskilda karaktärs- och personlighetsdrag, såväl som de ovanliga upplevelser som har format dig. Din bakgrund, dina influenser, dina religiösa iakttagelser, ditt språk, dina idéer, din arbetsmiljö, dina erfarenheter i samhället — alla dessa faktorer samverkar för att skapa en unik individ, en individ som kan bidra till en mångfaldig klass och en mångfaldig värld.


Ditt svar på mångfaldsfrågan bör fokusera på hur dina erfarenheter har byggt upp din empati för andra, din motståndskraft, din karaktär och ditt perspektiv. Oavsett om skolan frågar dig hur du tänker om mångfald eller hur du kan tillföra eller lägga till mångfalden i din skola, valda yrke eller samhälle, se till att du svarar på den specifika frågan som ställs. Ditt svar bör framhäva en distinkt du som kommer att lägga till klassmosaiken som varje adcom försöker skapa. Adcoms vill att varje elev ska lägga till den övergripande bilden. Militär erfarenhet. Någon eller alla av dessa kan vara unika.


Dessutom, vilka livsavspårande utmaningar har du ställts inför och övervunnit? Lär dig mer om detta tredelade ramverk i det här blogginlägget. Fundera på varje fråga och hur du kan tillämpa dina mångfaldselement i klassrummet, din skola eller ditt samhälle. Alla dessa element kommer att fungera som ramverket för din uppsats. Och kom ihåg att de exempel jag har listat inte är uttömmande. Det finns många andra sätt att visa mångfald! Vill du se till att din ansökan visar den mångfald som din drömskola söker? Arbeta med en av våra antagningsexperter och ladda ner vår GRATIS mångfaldschecklista.


Av Linda Abraham, VD och grundare av Accepted. Linda tog sin kandidatexamen och MBA vid UCLA och har varit rådgivare till sökande sedan hon grundade Accepted. En mångfaldsuppsats är en antagningsuppsats som fokuserar på dig som individ och din relation med ett specifikt samhälle. Generellt sett används mångfaldskollegiets uppsats för att främja mångfald i studentkåren. Som ett resultat är parametrarna för denna uppsats vanligtvis ganska breda. Sökande kan skriva om vilken relevant gemenskap eller erfarenhet som helst. Här är några exempel på gemenskaper du kan diskutera:. Även om mångfaldsuppsatsen är ett vanligt antagningskrav på många högskolor; de flesta skolor hänvisar inte specifikt till denna uppsats som en mångfaldsuppsats.


Många forskarutbildningar kräver också olika uppsatser från sökande. Med mångfaldsuppsatsen, vad högskolor vanligtvis vill mest är att lära sig mer om dig, inklusive vilka erfarenheter som har gjort dig till den person du är idag och vilka unika insikter du kan erbjuda skolan. Även om inte många högskolor ger råd specifika för mångfaldsuppsatsen, ger många tips för hur man skriver en effektiv högskoleuppsats i allmänhet. Här är några tips som hjälper dig att skriva en uppsats om mångfald och öka dina chanser att bli antagen till college. Ett av huvudsyften med mångfaldsuppsatsen är att presentera din unikhet och förklara hur du kommer att ge ett nytt perspektiv till elevkåren och skolan som helhet. Se därför till att välja ett ämne för din uppsats som hjälper dig att skilja dig från andra sökande.


Försök att tänka på att definiera upplevelser i ditt liv. Vilka erfarenheter har gjort dig till den person du är idag? Att vara ärlig innebär också att inte överdriva eller ljuga om dina erfarenheter eller åsikter. Försök bara att vara så ärlig om dina känslor som möjligt. Det viktigaste är att din mångfaldsuppsats på ett korrekt sätt representerar dig och din intellektuella potential. Detta nästa tips är av mer mekanisk karaktär. Så vad ska du göra? Dela först upp din uppsats i tydliga, välorganiserade stycken. Därefter korrekturläser du din uppsats flera gånger. När du justerar ditt utkast ytterligare, fortsätt att korrekturläsa det. Om möjligt, be en vuxen – som en lärare, handledare eller förälder – att se över det åt dig också.


Jag växte upp av en ensamstående mamma, men mitt hem var fyllt med familj. Min mamma, syster och jag delade ett rum med två enkelsängar. Mina mostrar, farbröder, fem kusiner och morföräldrar delade de två återstående sovrummen. Totalt var det tretton personer som delade ett hem med tre sovrum och ett badrum. För barnen mildrade den oavbrutna lektiden och de bekymmerslösa minnena hindren som följde med vår socioekonomiska otillräcklighet. För mig gjorde vår sammanhållna familj och livssituation det mycket lättare att övervinna min fars frånvaro. Min far representerade många av de negativa stereotyper som mexikanska amerikaner och mexikanska invandrare måste bekämpa. Han immigrerade till USA som ung vuxen och hamnade i ett liv av kriminell verksamhet.


Hans val hade en negativ inverkan på inte bara min familj utan även vårt samhälle i stort. Jag var lite skyddad från att lära mig för mycket om min far, men jag visste tillräckligt för att känna mig belastad av skam. Faktum är att den känslan var så stark att jag blev fixerad vid målet att skapa ett liv motsatt det som min far hade byggt. Att sträva efter en ljusare framtid kom inte utan hinder i mitt grannskap och familj. Att avvisa det kriminella elementet i vårt samhälle krävde ett medvetet val att utesluta mig från majoriteten och fick mig ofta att känna mig utanför. Min familj stödde fullt ut mina mål, men deras egna utbildningsnivåer och obekantskap med antagningsprocessen till högskolan begränsade mängden vägledning de kunde ge.


Rådgivare på min gymnasieskola var överbelastade av höga avhopp och oförmögna att fokusera på högskolestuderande. Dessa processer verkar grundläggande för vissa, men kan vara överväldigande för en första generationens student till den punkt där det blir lättare att skjuta upp det eller sluta helt. Jag tillbringade inte hela min ungdom i det överfulla men ändå tröstande hemmet. Mina utbildnings- och karriärmål har formats av min bakgrund, och jag kommer att fortsätta sikta högt trots de utmaningar som kan komma i min väg. Som barn tyckte jag aldrig att det var konstigt att mina föräldrar var invandrare, talade engelska med tunga accenter och endast var minimalt utbildade.

No comments:

Post a Comment