Monday, February 28, 2022

Uppsats om professionella mål

Uppsats om professionella mål



För att planera din karriär väl måste du bestämma både kortsiktiga och långsiktiga mål efter professionell måluppsats de åtgärder som krävs för att uppnå dem. Skriv det första utkastet från början till slut. Den andra aktiviteten, professionell måluppsats, FBLA, är en som jag började som nybörjare. Har du varit involverad i något samhällstjänstprojekt? Tänk på att dina mål och mål kan förändras med tiden på grund av ditt personliga liv, arbetssituation eller andra faktorer.





Hur man skriver en uppsats om karriärmål



Beskriv dina utbildnings- och karriärmål. Jag har inte bestämt mig för en specifik huvudämne som jag skulle vilja fortsätta på college, men jag vet att jag planerar att gå på medicinsk skola efter college. Som vuxen skulle jag vilja bli barnläkare. När jag var yngre ville jag gå in i juridik, precis som min pappa. Men jag insåg när jag blev lite äldre att det som tilltalade mig med en karriär inom juridik inte var spänningen med en rättegång eller bråk, utan snarare potentialen att hjälpa andra människor. Med tanke på att vetenskapsrelaterade klasser och aktiviteter alltid har varit min favorit, har jag bestämt mig för att en karriär inom medicin är mer passande för mina intressen och livsmål.


Baserat på den tidiga forskningen jag har gjort om skolor som har välrenommerade program för de områden som jag vill studera, har jag en grov lista på ett femtontal skolor. Mot toppen av min lista baserat på programmen, och professionell måluppsats faktorer som plats är University of Pennsylvania, Johns Hopkins University, Carnegie Mellon University och University of Pittsburgh. Jag är intresserad av University of Michigan i Ann Arbor, och även några andra mindre liberala konstskolor.


En annan möjlighet som jag har övervägt är att studera utomlands i Kanada vid McGill University eller University of Toronto. McGill intresserar mig särskilt på grund av dess närhet till fransktalande Montreal. Jag har studerat franska på gymnasiet. Jag har några familjevänner som har studerat vid dessa två universitet och talar mycket om sina erfarenheter. Vilka fritidsaktiviteter har varit mest betydelsefulla för dig? Två av mina fritidsaktiviteter har varit särskilt betydelsefulla för mig: Uppsats om professionella mål Olympiad och FBLA.


Jag har deltagit i Science Olympiad sedan jag gick i sjuan, och jag tillskriver det mycket av mitt intresse för naturvetenskapliga ämnen. Varje år studerar jag för olika evenemang och tävlar på regionala och statliga tävlingar. Att studera självständigt för evenemang inom ett brett spektrum av ämnen gjorde att jag kunde utforska mina alternativ när det kommer till vetenskapsrelaterade karriärer. Jag har lärt mig att vara självmotiverad, professionell måluppsats, nyfiken och disciplinerad. Vetenskapsolympiad har ökat min kunskap och förståelse för naturvetenskap på ett sätt som inte bara gäller mina nuvarande klasser, utan också vad jag vill studera i framtiden. Den andra aktiviteten, FBLA, är en som jag började som nybörjare.


Även om jag kan tala offentligt när jag måste, är jag mycket mer bekväm med att vara tyst. Jag gick med i FBLA för att hjälpa mig komma över en del av min oro för att tala inför publik, och det slutade med att jag blev mer framgångsrik än jag först förväntade mig. Som nybörjare skrev min partner och jag ett papper, presenterade det, tjänade först i staten och kvalificerade oss för att delta i medborgare i Chicago. Även om vi inte vann på landslag, professionell måluppsats, vi hade erfarenheten av att åka på en resa hemifrån och presentera för domare i en högt pressad situation. Som sophomore skrev mina partners och jag ett annat papper som också vann först i delstaten.


Vi deltog i den nationella tävlingen, professionell måluppsats, som hölls i Atlanta i somras. Uppsats om professionella mål vann inte på medborgare, men att presentera våra papper och idéer var mycket mindre skrämmande än det var förstaårsåret, professionell måluppsats. FBLA har lärt mig att presentera mig själv i en professionell miljö och kommunicera mina idéer med tillförsikt. Förra året var jag med i insamlingskommittén för FBLA. Tjänsterna för i år är ännu inte beslutade, men jag tror att jag kommer att sitta i utbildningsnämnden vars syfte är att hjälpa medlemmar att studera för och lyckas med sina evenemang. Ha professionell måluppsats varit involverad i alla samhällstjänstprojekt? Jag har varit involverad i några samhällsserviceprojekt sedan jag började gymnasiet.


Uppsats om professionella mål totalt har jag samlat på mig Varje sommar sedan sommaren innan min åttonde professionell måluppsats år har jag varit volontär på Schlow Library och hjälpt till med läsprogrammet som läggs upp för små barn. Mitt primära jobb där är att dela ut biljetterna som barnen tjänar och hjälpa dem att fylla i dem och skriva in dem i prisdragningarna. jag har professionell måluppsats gillade den här aktiviteten eftersom jag ständigt besökte biblioteket när jag var yngre. Dessutom är barnen som besöker biblioteket alltid så glada och så exalterade över att vara där.


Mina umgänge med barn på biblioteket har bidragit till min önskan att en dag bli barnläkare och jobba med barn varje dag. Jag går också regelbundet tillbaka till Park Forest Middle School för att hjälpa mina tidigare matematiklärare att tävla i matematik, som Math League och MathCounts. Vanligtvis gör jag de prov som eleverna gör, men ibland hjälper jag till med andra uppgifter som att dela ut papper eller ordna mellanmålsbordet. Jag deltog i båda dessa tävlingar när jag gick i mellanstadiet, så jag älskar att gå tillbaka för att hjälpa mina lärare som var en stor anledning till att jag studerade högre nivåer i matematik och fortsatte att njuta av ämnet.


Jag planerar också att delta i många fler serviceprojekt i år genom mitt deltagande i National Honor Society på State High. Har du haft ett deltidsarbete eller jobb? Jag har aldrig haft ett officiellt deltidsjobb, men jag är barnvakt åt några av mina grannar vid behov. Jag har varit barnvakt sedan ungefär mitt åttonde år. Även om det inte ger samma erfarenhet som ett verkligt jobb, har jag tjänat pengar på att vara barnvakt och även lärt mig lite om att hantera mina egna pengar. Jag har också lärt mig hur man reagerar snabbt på alla situationer som ett oförutsägbart, lynnigt barn kan kasta på mig.


Den här erfarenheten med små barn har också inspirerat min önskan att bli barnläkare, eftersom jag verkligen tycker om att arbeta med dem. Välj tre adjektiv som beskriver dig som student och person, professionell måluppsats. Tre adjektiv som beskriver mig som person är omtänksam, hårt arbetande och glad. Jag valde tankeväckande professionell måluppsats Jag tror att det beskriver min akademiska attityd såväl som mitt sociala professionell måluppsats. När det kommer till skolarbete planerar jag alltid stora projekt noggrant. Jag är noggrann och noggrann på hemuppgifter och andra klassuppgifter. I engelska lektioner eller diskussioner är jag kontemplativ över mina svar. I sociala situationer försöker jag alltid ta hänsyn till andra och deras känslor. Jag valde hårt arbetande eftersom jag lagt ner min största ansträngning på alla mina uppdrag och professionell måluppsats, oavsett om de är personliga eller för skolan.


Jag tar mig alltid tid att förstå förvirrande uppgifter och material, och jag kommer att söka svar och hjälp för koncept som jag gör professionell måluppsats förstå, professionell måluppsats. Jag valde också glad eftersom det representerar min allmänna syn på livet, professionell måluppsats. Jag tror verkligen att attityden är en av de få saker som jag har fullständig kontroll över, och som sådan försöker jag mitt bästa för att se till att min attityd är positiv, optimistisk som gör att jag kan övervinna hinder samtidigt som jag är vänlig och glad.


Meny Resurser Uppsatser Uppsatser Uppsatskonturer Uppsatsämnen Föreläsningar Uppgifter Forskningsuppsatser Litteratur Studieguider Ämnen Vetenskap Biologi Mikrobiologi Matematik Historia Läxor Hjälp Blogg Donera ett papper. APA MLA Harvard Vancouver StudyBoss. December Beskriv karriärmål, professionell måluppsats. html Kopiera till Urklipp Referens Kopierat till Urklipp. Kopiera till Urklipp Referens Kopierat till Urklipp. html [Näst 04 januari ]. Beskriv karriärmål [Internet].





uppsats om grön energi



Till exempel, istället för att börja din uppsats med något generiskt t.ex. Ända sedan jag var liten har jag velat bli zoolog, bli kreativ med det! Prova något i stil med Mitt bästa minne när en ung flicka skulle till djurparken för första gången eller Medan de flesta barn leker hus eller skola, har jag alltid velat leka djurskötare. Punkt 2: Utveckla vad som inspirerade dina karriärmål. Kanske var det en släkting, ett tv-program eller helt enkelt en upplevelse du hade. Punkt 3: Diskutera dina kortsiktiga karriärmål och din avsedda huvudämne.


Hur kommer din tilltänkta major hjälpa dig att nå dessa mål? Vilka färdigheter behöver du lära dig för att nå dem? I slutet av stycket kan du försöka diskutera hur dina kortsiktiga mål kan hjälpa dig att uppnå dina långsiktiga mål. Punkt 4 : Fokusera på dina långsiktiga mål och den inverkan du hoppas få på samhället. Det sista stycket är din slutsats. Du kan använda det här stycket för att sammanfatta det du diskuterade i de föregående styckena. När du skriver en uppsats om karriärmål, använd dina karriärambitioner för att ange dina skäl för att bedriva ett visst studieområde, yrke eller jobb.


Du måste ha en god förståelse för hur dina mål kan hjälpa dig att förverkliga mer djupgående idéer och syften. Några exempel på dessa mål inkluderar:. Vare sig det är generellt eller specifikt bör dina karriärmål uttryckas som konkreta idéer. Tänk på att dina mål och mål kan förändras med tiden på grund av ditt personliga liv, arbetssituation eller andra faktorer. Så du kanske måste uppdatera dina karriärmålsuppsatser när du fortsätter att växa. Relaterat: Hur du hittar din passion. Att sätta dina karriärmål och uppnå dem är inte en omedelbar process. Medan vissa mål kan nås inom en kort tidsperiod, kan andra sträcka sig över flera stadier av din karriär.


För att planera din karriär väl måste du bestämma både kortsiktiga och långsiktiga mål genom att identifiera de steg som behövs för att uppnå dem. Se dessa karriärsteg nedan för att avgöra var du är och för att identifiera var du ska placera varje mål. Anpassningsstadiet: I de flesta fall är huvudmålet i anpassningsstadiet självbekräftelse. Det centrala i detta mål är en önskan att visa din kompetens och förmåga att lära av din mentor. Beskriv dina mål i det här skedet om du skriver en karriärmåluppsats för forskarskolan eller försöker skaffa ditt första jobb. Om du har en väldefinierad handlingsplan kommer du att ha en bättre chans att lyckas i det tidiga skedet av din karriär.


Bildningsstadiet: I bildandet kommer du förmodligen att sträva efter att arbeta självständigt och göra dig användbar för din arbetsgivare. Till exempel kanske du arbetar för att bevisa att du förtjänar en befordran mer än dina jämnåriga. Mognadsstadiet: När du når mognadsstadiet är du en erfaren yrkesman som troligen vill få en chefsposition och börja utbilda yngre anställda. Det är troligt att du kommer att försöka förmedla din samlade erfarenhet eller vill utbilda en efterträdare. Ditt viktigaste mål är att förbereda dig för pensioneringen. Relaterat: Sätt upp mål för att förbättra din karriär. Det första du behöver göra när du skriver en uppsats om karriärmål är att komma på en lämplig titel.


Du bör välja en titel som passar syftet med uppsatsen och som passar din tilltänkta publik. Om du skriver till en arbetsgivare bör titeln spegla din personlighet, unika och ambitioner som kan vara till nytta för företaget. Eftersom det ofta används som en del av en formell ansökningsprocess måste en uppsats om karriärmål överensstämma med vissa skrivregler. Din uppsats ska vara välstrukturerad och uppfylla alla allmänna krav som gäller för en formell uppsats. Vanligtvis består denna uppsats av följande avsnitt:.


Introduktion Syftet med introduktionen är att fånga läsarens uppmärksamhet och få dem att vilja läsa uppsatsen om dina karriärmål till slutet. Hur det fungerar. Mina tjänster är välbehövliga de flesta rummen i hälsogaloppen. Några av de sjukdomar som jag normalt kommer att behandla inkluderar trauma, kardiopulmonell, onkologisk nefrologi, neurologi och kirurgi. För att jag ska uppnå detta mål kommer jag att se till att jag följer mina lärares instruktioner. Gör övningarna på samma sätt som föreskrivs av honom. Jag kommer att köpa relevanta böcker som har relevant information inom alla områden. Till exempel kommer jag att ha relevant och tillräckligt med material som tydligt anger symptomen och behandlingen av sjukdomar som trauma, onkologi, kardiopulmonell kardiologi och nefrologi.


Jag kommer att se till att jag skaffar böcker som jag kan läsa och förstå de procedurer som ska följas för att utföra de kirurgiska operationerna. Med detta utöver min tutorutbildning hoppas jag bli den bästa och framstående akutsjuksköterskan.

No comments:

Post a Comment