Monday, February 21, 2022

College antagningsuppsats varför jag vill delta

College antagningsuppsats varför jag vill delta



Hur mycket forskning behöver göras samtidigt som svaren konstrueras. Aktuella skolnyheter. För fler tips, kolla in våra steg-för-steg-uppsatsskrivningsråd. Jag är övertygad om att det inte finns något bättre ställe för mig att utöka mina kunskaper om politik och juridik, utveckla mina retoriska färdigheter och bygga djupa vänskapsband samtidigt som jag arbetar sida vid sida med studiekamrater. College antagningsuppsats varför jag vill delta Handledning Läxhjälp Biologi Handledning Kemi Handledning Fysik Handledning Spanska Handledning Franska Handledning Skriva Akademiskt skrivande Kreativa studiefärdigheter Stöd Elementär gruppstudie Lärpodd Akademisk handledning LÄS MER. Nu, övergång till den andra halvan av uppsatsen: varför du och dina passioner kommer att blomma ut på Wonderful College.





Välj ditt test



Uppmaning: Med bara ord, berätta för oss varför BU passar dig och vad som specifikt har fått dig att ansöka om antagning, college antagningsuppsats varför jag vill delta. College of Arts and Sciences CAS vid Boston University lockar mig på grund av dess liberala konstutbildning runt ett brett spektrum av huvudämnen, inklusive biologi, neurovetenskap och psykologi. Faktum är att CAS nu har en kurs som college antagningsuppsats varför jag vill delta biologi, kemi och neurovetenskap. Jag har redan fått smaka på forskning på högskolenivå genom mitt dataanalysprojekt om Dissociativ identitetsstörning DID. Min partner och jag extraherade data från fMRI- och PET-studier och matade in dem i kodningsprogrammet Matlab.


Vi skapade sedan en indikatorkarta som vi importerade till en annan mjukvara AFNI för att visa den betydande aktiviteten i hjärnregionerna som påverkas av DID. Eftersom jag inte hade gått en kurs i datavetenskap eller kodning innan den här kursen, kämpade jag till en början för att hänga med i kodningsprocesserna. Men att framgångsrikt analysera dessa fMRI- och PET-studier och lära mig att koda driver mig att vilja forska mer, och denna önskan motiverar mig att college antagningsuppsats varför jag vill delta vid ett forskningsuniversitet. CAS och dess forskningsmöjligheter skulle därför öppna dörrar och inkludera förstahandserfarenhet i den karriär jag vill ägna mig åt. Fokus i denna uppsats ligger på forskning, vilket är något som BU briljerar med, så författaren gjorde ett bra ämnesval. För att svaret verkligen ska vara exceptionellt måste författaren lyfta fram sina egna intressen och motiv mycket tidigare – och de måste gå in på djupet om varför BU är rätt plats för dem att ägna sig åt dessa intressen.


Först måste författaren tydligare visa sina djupaste intressen och motiv. Efter att ha läst den här uppsatsen förstår vi att de vill bedriva medicinsk forskning. För att komma till rätta med detta finns det några steg de kan ta. Det bästa sättet att göra detta kan vara att inkludera en anekdot i början av uppsatsen för att tydligt fastställa deras intressen och motiv tidigt – sedan kan de hänvisa tillbaka till detta under hela uppsatsen. Denna anekdot kan vara nästan vad som helst: en berättelse om någon de älskar som led av psykiska problem; något de läste i nyheterna; college antagningsuppsats varför jag vill delta medicinsk erfarenhet; eller bara något de observerade i förbigående.


Målet är att använda ett specifikt ögonblick för att verkligen visa vad som driver dem. Huvudfokus verkar ligga på att rapportera vad de gjorde och förklara hur de övervann utmaningen att inte veta så mycket om kodning. Istället borde de försöka illustrera varför denna forskning var meningsfull och inkludera detaljer som visar deras passion och entusiasm. Blev de fascinerade av processen att omvandla data till meningsfulla insikter? Älskade de att veta att de arbetade med något som kunde hjälpa andra? Just nu är nästan hälften av uppsatsen fokuserad på deras tidigare erfarenheter. Den här uppsatsen handlar ytterst om framtiden och vad de vill göra om BU. För att komma till rätta med detta bör författaren lägga till mer information om vilken typ av forskning de vill göra vid BU.


Vilka ämnen vill de utforska? Finns det någon speciell person de hoppas kunna arbeta med? Sammantaget borde författaren lägga mer tid på att förklara vad som intresserar dem och varför. För att göra detta bör de överväga att antingen lägga till college antagningsuppsats varför jag vill delta anekdot eller berättelse i början av uppsatsen för att verkligen visa vad som driver dem eller flytta historien om deras forskning till början av uppsatsen för att tjäna samma syfte. Faktum är att CAS nu erbjuder en kurs som kombinerar biologi, kemi och neurovetenskap. Eftersom jag hoppas kunna bedriva medicinsk forskning om hjärnsjukdomar, planerar jag att ägna mig åt alla tre studieområdena.


Dessa tvärvetenskapliga kontakter på BU kommer att förbereda mig för att göra det. Alice Cronin-Golomb eller Dr. Robert M. Reinhart relaterade till deras forskning om neurologiska störningar. Med dem kan jag avancera det arbete jag redan har genomfört relaterat till Dissociative Identity Disorder DID. Under en sommarkurs på vårt lokala universitet extraherade min partner och jag data från fMRI- och PET-studier och matade in dem i ett kodningsprogram. Vi skapade sedan en indikatorkarta, som vi importerade till ett annat program, AFNI, för att visa betydande aktivitet i de hjärnregioner som påverkas av DID.


Att se representationen av vår data gladde mig eftersom jag visste att det så småningom kunde hjälpa människor som lever med DID. Jag vill uppleva den känslan igen. Att framgångsrikt analysera dessa fMRI- och PET-studier och lära mig kod driver mig att söka fler forskningsmöjligheter, college antagningsuppsats varför jag vill delta, och denna önskan motiverar mig att studera vid ett universitet som erbjuder forskningsmöjligheter för studenter. Jag är fascinerad av forskning, fast helt ointresserad av de discipliner som traditionellt förknippas med den, college antagningsuppsats varför jag vill delta, såsom STEM-fält. Jag behöver hitta en skola som balanserar min vilja att forska med mitt intresse för statsvetenskap.


Medan många skolor skryter med djupgående studentforskningsprogram för dem som vill bota sjukdomar eller utveckla lösningar på global uppvärmning, är det få som talar om sitt stöd för humanistisk forskning. Dessutom många universitet som college antagningsuppsats varför jag vill delta anslå medel till samhällsvetenskaplig forskning reserverar vanligtvis dessa pengar för doktorander eller överklassmän. Dessutom kan jag påbörja dessa studier redan på första året. Jag kan inte bara ta lektioner med professorer som Sandra McEvoy eller Dino Christenson för att utveckla mina intressen i en klassrumsmiljö, utan jag kan också arbeta med en av dem för att utveckla ny kunskap inom de ämnen som vi båda tycker om att lära oss om. Med denna kunskapsbas och erfarenhet av att genomföra studier med toppprofessorer i en respekterad forskningsinstitution kommer jag att vara väl förberedd för min framtida juristkarriär.


Tufts strävar efter att integrera dessa kategorier av mångfald och driver sina elever att lära av varandra. Ett sådant intersektionsprogram som lockar mig är CAFE Conversation, Action, Faith and Education. Genom att gå med i CAFE, en gemenskap som främjar interreligiös utbildning, kommer jag att lära av mina kamrater, bli mer förståelse för andra religiösa bakgrunder och tillämpa denna bredare förståelse i mitt akademiska arbete på Tufts. Någon gång hoppas jag kunna bedriva medicinsk forskning i utvecklingsländer; Tufts lockar mig på grund av dess breda utbud av huvudämnen som den erbjuder och stöd för grundforskning.


För att förstå den mänskliga hjärnan hoppas jag kunna studera biologi, neurovetenskap och psykologi. Förutom enastående fakultet inom vart och ett av dessa områden, organiserar Tufts också initiativ inklusive det internationella forskningsprogrammet. Genom detta program skulle jag arbeta med andra studenter och fakultetsmedlemmar på ett internationellt projekt relaterat till hjärnsjukdomar. Denna möjlighet kommer att ge mig en smak av min framtida karriär och hjälpa mig att begränsa omfattningen av mina senare studier, college antagningsuppsats varför jag vill delta. Fråga: Hur kommer du att utforska dina intellektuella och akademiska intressen vid University of Pennsylvania? Vänligen svara på denna fråga med tanke på den specifika grundskola som du använder ord på. Penn både omfamnar och främjar dessa värderingar genom en rigorös, tvärvetenskaplig läroplan och oöverträffad tillgång till service och volontärmöjligheter.


Att läsa igenom aktiviteterna som Penn Quakers ägnar sin tid åt förutom akademiker! kändes som att dricka ur en brandslang på bästa möjliga sätt. Som en blivande sjuksköterskestudent med intressen utanför mitt huvudämne, värdesätter jag denna nivå av flexibilitet. Som en av de första i min familj som gick på ett fyraårigt universitet ville jag ha en skola som främjade en känsla av moraliskt ansvar bland sina elever. På Penn utmanar professorer sina studenter att ifrågasätta och återskapa sin egen uppsättning moral genom att väcka tankeväckande, fördomsfria diskussioner. Att studera i en miljö där studenter med tillförsikt uttrycker sina åsikter - konservativa eller liberala - kommer att få mig att ifrågasätta och stärka mitt värdesystem. Genom sitt Office of Nursing Research kopplar Penn studenter till fakultetsmedlemmar som delar liknande forskningsintressen.


Eftersom jag arbetade volontär på ett äldreboende på gymnasiet, hoppas jag kunna arbeta med Dr. Kartong för att förbättra kvaliteten på äldreomsorgen. Seniorer, särskilt minoriteter, möter allvarliga hinder för vården som jag vill lösa. Att delta i den här aktiviteten kommer att hjälpa mig att identifiera mina styrkor och förbättringsområden när det gäller krishantering och medicinsk vård i en kontrollerad men realistisk miljö. Forskningsmöjligheter och simuleringar kommer att utveckla mina färdigheter redan innan jag interagerar med patienter. Som fyraårig volontär hälsoutbildare hoppas jag kunna fortsätta detta arbete som Community Champions-medlem.


Jag är glad över att samarbeta med läkarstudenter för att undervisa fjärde- och femteklassare i staden om kardiologi eller leda en dansklass för de äldre på LIFE-centret. På Penn kan jag arbeta med likasinnade för att göra en meningsfull skillnad. Alla kväkare som jag har träffat har en avgörande egenskap: självförtroende. Varje elev sammanfattade sina upplevelser på Penn som utmanande men tillfredsställande. College antagningsuppsats varför jag vill delta Jag förväntar mig att mina kurser driver mig, från mina samtal med nuvarande kväkare vet jag att det kommer att hjälpa mig att bli mycket mer effektiv i min karriär, college antagningsuppsats varför jag vill delta.


För att ta AP Bio – den enda AP-vetenskapskurs som erbjuds – var jag tvungen att förlora min möjlighet att ta kurser i humaniora som var planerade till samma tid. Som blivande läkare visste jag att det var nödvändigt för mig att förstå den vetenskapliga grunden för mitt område. Men jag ville också utveckla mina intressen för konst och kultur. Jag hade aldrig chansen att diversifiera mina förmågor eftersom min lilla skola bara erbjöd begränsade kurser och konventionella aktiviteter som spår, orkester och National Honor Society. Jag vill delta i aktiviteter som går utöver mina akademiska mål.


Att studera vid University of Pennsylvania kommer att vidga mina vyer och hjälpa mig att förbättra mig på andra områden i mitt liv så att jag kan visa mina framtida patienter hur man lever en balanserad livsstil. När jag besökte UPenn för två år sedan lyste en entusiastisk andraårsstudent upp när hon berättade för mig om det oändliga utbudet av klubbar vi kunde bedriva. Å andra sidan tror jag att lära sig att slappna av och uppnå balans är avgörande för framgång i livet. Jag skulle älska att engagera mig i Cheese Appreciation Society, college antagningsuppsats varför jag vill delta, Kickboxingklubben eller Netflix Addict Club.


Dessa klubbar kan tyckas sakna akademiska meriter, men de kan fortfarande bidra till min utveckling som elev utanför klassrummet. I Kickboxingklubben kan jag få en förstahandsuppskattning för att lindra stress genom fysisk aktivitet. The Cheese Appreciation Society och Netflix Addict Club kan båda lära mig hur man unnar mig då och då - med måtta, förstås. Dessutom, som läkare, är det avgörande att kunna få kontakt med människor. Genom att driva spännande och icke-akademiska klubbar och organisationer kan jag utveckla hobbyer och intressen som jag kan dela med framtida patienter. På gymnasiet deltog naturvetenskapliga elever inte ofta i humanistiska sysselsättningar. UPenn erbjuder dock den ovanliga möjligheten att utöva båda områdena samtidigt. Jag hoppas kunna använda min vetenskapliga och medicinska kunskap på praktikplatser som fokuserar på konst och humaniora för att bättre förstå medicinens sammanhang i vårt samhälle.


Min förståelse för vetenskapens och medicinens historia kommer att hjälpa mig att bättre kunna förstå mina patienter som individer med sin egen bakgrund och oro. Dessutom, genom Centrum för grundforskning och stipendier, kan jag genomföra mitt eget forskningsprojekt angående skärningspunkterna mellan humaniora och medicin. Även om en praktikplats på ett museum eller en forskningsstudie inom konst från början inte verkar fördelaktigt för en karriär inom medicin, kan de med all säkerhet vara. UPenn är ett stort steg upp från min konventionella gymnasieerfarenhet på grund av alla de olika möjligheter som erbjuds, som var och en skulle bidra till mina professionella ambitioner på sitt eget unika sätt. Den höga nivån av intellekt och kreativitet som krävs för att lyckas på UPenn skulle förbereda mig för att möta utmaningar och lösa problem som läkare.


Jag kan redan se det: jag kliver in på campus för första gången som student, ler av förväntan och redo att börja denna resa.





privata skolor vs offentliga skolor uppsats



Grundläggande matematik 6:e klass matematik 7:e klass matematik 8:e klass matematik Pre-Algebra Algebra Handledning Geometri Handledning Algebra 2 Handledning Precalculus Handledning Trigonometri Handledning Kalkulus Handledning Matematik Handledning LÄS MER. Matematik Handledning Läxhjälp Biologi Handledning Kemi Handledning Fysik Handledning Spanska Handledning Franska Handledning Skriva Akademiskt skrivande Kreativa studiefärdigheter Stöd Elementärt gruppstudie Lärpodds Akademisk handledning LÄS MER. Antagningsstöd LÄS MER. College uppsats Coaching College Counseling Privatskola Antagningsrådgivning Internatskola Antagningsrådgivning.


Hur man skriver "Varför är du intresserad av att gå på vår skola? Larry B. Svar Med risk för att vara snett, låt mig påpeka hur ett ogenomtänkt svar kan misslyckas med att hjälpa en sökande: Högskolor nära 10, fottoppar som betjänas av skidliftar vet att vissa elever hoppas kunna åka skidor. Högskolor vars campus berörs av vågor och sand vet om solskydd. David P. Dela denna information:. StudyPoint är en nationell ledare inom en-till-en-testförberedelser och akademisk handledning. Testteknikerna och strategierna som lärs ut i våra SAT-handlednings- och ACT-handledningsprogram gör det möjligt för studenter att tjäna högre testresultat och få antagning till konkurrenskraftiga högskolor och universitet.


Våra sakkunniga ämneshandledare och personliga lektionsplaner hjälper eleverna att få bättre betyg och bli gladare, mer självsäkra elever. Oavsett om du letar efter en matematiklärare eller någon annan typ av akademisk handledning, kan StudyPoint hjälpa. För att lära dig mer om handledningsprogram i ditt område, kontakta oss gärna för mer information. Om College Admissions Forum StudyPoint utformade detta forum för att koppla föräldrar med de mest kunniga College Admissions-experterna inom branschen och ge svar på de vanligaste och svåraste frågorna om antagning till college.


Kategorier Ansökningar Uppsatser Skolval Tidslinjer. LÄS MER. HAR EN SVÅR FRÅGA DU VILL ATT VI SVARAR? FRÅGA BORT! Jag har kunnat prata med studenter och få lite erfarenhet av hur det skulle vara på campus. Jag har njutit av dessa upplevelser. Studenterna jag kom i kontakt med var verkligen stolta över att vara en del av något positivt och knutna till högskolan eller universitetet de gick på. Jag är desperat efter att uppleva samma känslor. Richard Bland är det perfekta alternativet för mig just nu, eftersom det är den perfekta inkörsporten till att jag så småningom skaffar en kandidatexamen, kommer att ge den campusatmosfär jag längtar efter och är ekonomiskt kostnadseffektiv för min familj. Jag har bara hört bra saker från andra som har deltagit.


Jag besökte din hemsida och blev imponerad av vad jag såg och läste. Jag skulle älska inget hellre än att gå på ditt college. Jag har växt upp som de flesta unga människor har jag gjort misstag, övervunnit utmaningar och ofta velat ge upp. Jag har haft ett starkt stödsystem som inte har låtit mig ge upp och uppmuntrat mig att göra det som är rätt. College är min väg till en bättre framtid. Jag vill vara beredd på att vara en produktiv och informerad medborgare i landet, nationen och världen. Jag har inte råd att inte gå på college. Jag har mycket potential och vill bli bättre. Forskningsmöjligheter och simuleringar kommer att utveckla mina färdigheter redan innan jag interagerar med patienter.


Som fyraårig volontär hälsoutbildare hoppas jag kunna fortsätta detta arbete som Community Champions-medlem. Jag är glad över att samarbeta med läkarstudenter för att undervisa fjärde- och femteklassare i staden om kardiologi eller leda en dansklass för de äldre på LIFE-centret. På Penn kan jag arbeta med likasinnade för att göra en meningsfull skillnad. Alla kväkare som jag har träffat har en avgörande egenskap: självförtroende. Varje elev sammanfattade sina upplevelser på Penn som utmanande men tillfredsställande. Även om jag förväntar mig att mina kurser ska driva mig, vet jag från mina samtal med nuvarande kväkare att det kommer att hjälpa mig att bli mycket mer effektiv i min karriär. För att ta AP Bio – den enda AP-vetenskapskurs som erbjuds – var jag tvungen att förlora min möjlighet att ta kurser i humaniora som var planerade till samma tid.


Som blivande läkare visste jag att det var nödvändigt för mig att förstå den vetenskapliga grunden för mitt område. Men jag ville också utveckla mina intressen för konst och kultur. Jag hade aldrig chansen att diversifiera mina förmågor eftersom min lilla skola bara erbjöd begränsade kurser och konventionella aktiviteter som spår, orkester och National Honor Society. Jag vill delta i aktiviteter som går utöver mina akademiska mål. Att studera vid University of Pennsylvania kommer att vidga mina vyer och hjälpa mig att förbättra mig på andra områden i mitt liv så att jag kan visa mina framtida patienter hur man lever en balanserad livsstil. När jag besökte UPenn för två år sedan lyste en entusiastisk andraårsstudent upp när hon berättade för mig om det oändliga utbudet av klubbar vi kunde bedriva.


Å andra sidan tror jag att lära sig att slappna av och uppnå balans är avgörande för framgång i livet. Jag skulle älska att engagera mig i Cheese Appreciation Society, Kickboxing Club eller Netflix Addict Club. Dessa klubbar kan tyckas sakna akademiska meriter, men de kan fortfarande bidra till min utveckling som elev utanför klassrummet. I Kickboxingklubben kan jag få en förstahandsuppskattning för att lindra stress genom fysisk aktivitet. The Cheese Appreciation Society och Netflix Addict Club kan båda lära mig hur man unnar mig då och då - med måtta, förstås. Dessutom, som läkare, är det avgörande att kunna få kontakt med människor.


Genom att driva spännande och icke-akademiska klubbar och organisationer kan jag utveckla hobbyer och intressen som jag kan dela med framtida patienter. På gymnasiet deltog naturvetenskapliga elever inte ofta i humanistiska sysselsättningar. UPenn erbjuder dock den ovanliga möjligheten att utöva båda områdena samtidigt. Jag hoppas kunna använda min vetenskapliga och medicinska kunskap på praktikplatser som fokuserar på konst och humaniora för att bättre förstå medicinens sammanhang i vårt samhälle. Min förståelse för vetenskapens och medicinens historia kommer att hjälpa mig att bättre kunna förstå mina patienter som individer med sin egen bakgrund och oro.


Dessutom, genom Centrum för grundforskning och stipendier, kan jag genomföra mitt eget forskningsprojekt angående skärningspunkterna mellan humaniora och medicin. Även om en praktikplats på ett museum eller en forskningsstudie inom konst från början inte verkar fördelaktigt för en karriär inom medicin, kan de med all säkerhet vara. UPenn är ett stort steg upp från min konventionella gymnasieerfarenhet på grund av alla de olika möjligheter som erbjuds, som var och en skulle bidra till mina professionella ambitioner på sitt eget unika sätt. Den höga nivån av intellekt och kreativitet som krävs för att lyckas på UPenn skulle förbereda mig för att möta utmaningar och lösa problem som läkare.


Jag kan redan se det: jag kliver in på campus för första gången som student, ler av förväntan och redo att börja denna resa. Hur man skriver en Stellar Extracurricular Activity College-uppsats. Vill du ha hjälp med dina högskoleuppsatser för att förbättra dina antagningsmöjligheter? Registrera dig för ditt kostnadsfria CollegeVine-konto och få tillgång till våra uppsatsguider och kurser. Tankar om uppsatsen och hur den kan förbättras Fokus i den här uppsatsen ligger på forskning, vilket är något som BU briljerar med, så författaren gjorde ett bra ämnesval.

No comments:

Post a Comment